Jump to content
SLY

Petrolhead: Topicul pasionatului de automobil/motociclism/barci cu motor/autocamioane

Recommended Posts

 

Cum ii "joaca" picioarele zici ca-i intr-un dans. 

Hm, fain.

Ca o mica paranteza, mi-e ciuda ca la diesel nu poti accelera cand tii piciorul pe frana. Poti, daca doar pisti frana, dar, daca faci cum a facut asta, adica sa apesi frana si sa o tii apasata si, in acelasi timp, sa dai sprituri la acceleratie ca sa tii motorul turat, nu poti. E ca si cum ceva impiedica motorul sa se tureze. 

 

Rev matching si heel and toe sunt foarte misto de folosit, chiar si in oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

El apasa acceleratia in timp ce avea picioru si pe frana tocmai pentru a "tine" turbina in presiune, ca mai apoi la iesirea din curba sa nu aiba lagu ala mare specific motoarelor de la acea vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiu. dar aici e chestia: la faza la care ma refeream eu, cutia e in viteza. deci, practic el nu da sprituri in gol, ca sa zic asa. Franeaza cate putin, dar si accelereaza intre franari, ca sa nu piarda timp.

Chestia asta ziceam nu o poti face la un motor diesel. Daca esti in viteza (si ambreiajul nu e calcat), nu poti accelera daca frana e calcata.

Edited by Rares_CJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo jeleu. In diferite configuratii, motorul de pe S1 ajungea pana la 800 de cai. Evident, cu o turbina uriasa. Cum la vremea aia nu erau nici sisteme antilag, nici geometrie variabila, problema asta era destul de comuna, chiar si la masini de strada (vezi Ferrari F40).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din aceeasi serie, un filmulet pe care cu siguranta l-ati vazut. Iar daca nu, ar fi pacat sa-l pierdeti:

 

 

 

 

Nici macar nu era asfaltat la Pikes Peak :)

Edited by ifx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asa e. Bine, eu as fi denumit filmuletul simplu: "Coaie". Cum derapeaza asta controlat la 1 metru de rapa cu o mana e ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiu. dar aici e chestia: la faza la care ma refeream eu, cutia e in viteza. deci, practic el nu da sprituri in gol, ca sa zic asa. Franeaza cate putin, dar si accelereaza intre franari, ca sa nu piarda timp.

Chestia asta ziceam nu o poti face la un motor diesel. Daca esti in viteza (si ambreiajul nu e calcat), nu poti accelera daca frana e calcata.

 

Oricum, sa mergi pe strada cu o masina si sa testezi faza cu stangu pe frana fara sa ai picioru antrenat, te alegi cu un cap in parbriz. Bine, asta la viteze mai maricele. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am confundat eu la 60 la ora pedala de frana cu cea de ambreiaj. N-a fost placut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, e aiurea.

eu mai franez cu stangul cand am pe cineva prea aproape in spatele meu. In sensul ca apas putin frana, cat sa se aprinda stopurile, dar dreptul e tot pe acceleratie.

 

La prima mea masina, dacia 1310, se infunda foarte des jiclorul de ralanti. Atunci am invatat sa scot din viteza cand ma apropiu de semafor, sa franez cu stangul si cu dreptul sa tin motorul turat, ca altfel murea. Ce vremuri.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo jeleu. In diferite configuratii, motorul de pe S1 ajungea pana la 800 de cai. Evident, cu o turbina uriasa. Cum la vremea aia nu erau nici sisteme antilag, nici geometrie variabila, problema asta era destul de comuna, chiar si la masini de strada (vezi Ferrari F40).

 

Da, stiu, am urmarit si am citit destul de mult despre perioada aia, dealtfel una superba dar foarte riscanta din toate punctele de vedere. Este ceva fascinant doar sa te documentezi, da sa fi trait pe viu aceea vreme chiar si in calitate de spectator, sa nu mai vorbim chiar de pilot.

 

Apropo de F40, o masina foarte tare din toate punctele de vedere, o legenda pe roti dar care la cea mai mica gresala esti pa si la revedere. Pentru un hardcore cu F40 pe Nurburgring trebuie sa ai hard balls, chiar fiind un pilot bun si experimentat. Nu multi din pilotii din ziua de azi s-ar incumeta la asa ceva, insa cei din anii de glorie ( cum imi place sa spun ) n-ar ezita o secunda. Si aici ma refer la pilotaj peste limite.

 

Cum spunea un zeu. "On a given day, a given circumstance, you think you have a limit. And you then go for this limit and you touch this limit, and you think, 'Okay, this is the limit.' As soon as you touch this limit, something happens and you suddenly can go a little bit further. With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." Ayrton Senna.

Edited by jeleu
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va place F40? Uitati aici. Mie-mi place cum danseaza. Nu pare cea mai lipsita de maniere masina. Sau e ala bun :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ifx, tipul din clipul tau cu F40 e un pasionat in adevaratul sens al cuvantului, dar nu numai. E un pilot extraordinar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.