Jump to content
SLY

Petrolhead: Topicul pasionatului de automobil/motociclism/barci cu motor/autocamioane

Recommended Posts

Lotus-ul e tata lor.

 

1.8 120 cp 5s suta

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciupanezu,pentru un mecanic stii destul de putine despre masini.

 

daca te documentezi,observi ca motorul m62b44 are aceeasi putere ca si vechiul m60 de 4 litri.

 

este limitat din fabrica.

 

printr o simpla resoftare si o schimbare a admisiei,se obtin usor 320-330 de cai.10% se obtine prin orice resoftare la un benzinar,ca sa nu vorbim de o resoftare custom

 

urmatorul model de 4,4 mi se pare ca are mai mult de 330 de cai din fabrica,la aceeasi cilindree.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson-Softail-Breakout-2013-1-


Bai, asta e cel mai frumos lucru care poarta motor, pe care l-am vazut io in viata mea.

 

altceva nu se pune

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciupanezu,pentru un mecanic stii destul de putine despre masini.

 

daca te documentezi,observi ca motorul m62b44 are aceeasi putere ca si vechiul m60 de 4 litri.

 

este limitat din fabrica.

 

printr o simpla resoftare si o schimbare a admisiei,se obtin usor 320-330 de cai.10% se obtine prin orice resoftare la un benzinar,ca sa nu vorbim de o resoftare custom

 

urmatorul model de 4,4 mi se pare ca are mai mult de 330 de cai din fabrica,la aceeasi cilindree.

Hai sa pastram nivelul discutiei fara sa ne analizam reciproc.

 

Nu am ce sa ma documentez. M60 a fost un motor foarte prost, iti zic parerea mea de mecanic. Tocmai acum mi-am pus salopeta. Era un motor cu o gramada de probleme, tremurat la rece care n-a fost rezolvat niciodata, plus ca blocul era din nikasil. Un motor care nu trage deloc extraordinar. 

Vorbim pe ce am avut, nu pe povesti de iarna la gura sobei.

 

O resoftare la un aspirat inseamna 10%. Deci un M62B44 ajunge de la 286 cp la 315 cp maxim. O evacuare care sa fie atat de buna incat sa dea ceva putere in plus costa mai mult decat un motor V8 sh, deci iese din discutie. Asa ca mai mult de 330 cp din resoftare nu prea merge.

Pai da, alt motor, alta tehnologie.

 

Iar asta cu schimbarea admisiei e de la M52 care intr-adevar a fost sugrumat prin admisie din cauza ca altfel nu trecea normele de poluare. 

La M62 ce admisie mai buna sa pui? Nu ai nici o alternativa.

 

Fara sa mai adaug ca din gura puterile astea n-au nici o relevanta. Toti cei care pun fise dyno cu puteri mari peste fabrica supraalimenteaza sau resofteaza motoare supraalimentate deja. Asta cu chip + evacuare = super putere e formula de baza 4tuning.

Edited by Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai intrerupi discutii constructive. gtfo cu mobra ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

amice,pastreaza ti consideratiile pentru tine.

 

si poti sa ramai in salopeta si pe forum,nici o problema

 

nu vorbesc din auzite,am un astfel de motor in dotare.nu vreau sa continui o discutie care evident te depaseste

 

ai idei preconcepute,generalizezi enorm de mult si ai impresia ca le stii pe toate.

 

mai bine taci cateodata si inveti,nu i nimic rau in asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce bine ca nu ma pricep ma la n52 62 si tot asa

 

va propun sa va certati pe internet despre ele, lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic. Am M60 si mie se pare bulletproof. Da, tremura putin la ralanti. In rest cred ca ar merge si pe carbuni sau lemne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

amice,pastreaza ti consideratiile pentru tine.

 

si poti sa ramai in salopeta si pe forum,nici o problema

 

nu vorbesc din auzite,am un astfel de motor in dotare.nu vreau sa continui o discutie care evident te depaseste

 

ai idei preconcepute,generalizezi enorm de mult si ai impresia ca le stii pe toate.

 

mai bine taci cateodata si inveti,nu i nimic rau in asta.

Tu ai coborat nivelul discutiei, nu eu.

 

Nu cred ca ai ce sa ma inveti. 

 

Arata-mi oricand un motor de genul asta de 330 cp doar din admisie si evacuare si iti dau 100 euro fara discutii. Iti platesc eu si testul dyno, nu-i nici o problema. Ia-l ca un pariu.

 

La M62 obtii mai multe putere daca schimbi bobinele si fisele care de cele mai multe ori sunt uzate decat prin resoftare.  :lol:

Edited by Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sly, formula cu 10% peste puterea de fabrica nu se aplica la orice motor. Sunt motoare care sunt limitate din ratiuni de marketing (2.0 16V ABF vs VR6, ca sa dau un exemplu scurt, unde ABF s-a vandut cu 150 de cai iar resoftat ajungea la 175, mai mult fata de 2.8 VR6) fie din ratiuni de limitare a noxelor. Dar un motor aspirat, optimizat de fabrica, fara interventii la admisie, evacuare, axe, volanta, supape, arcuri supape, port&polish, CAI, etc, nu prea are de unde scoate mai multa putere. In fond, puterea se scoate din debitul de benzina + debitul de aer, combinate stoichiometric, arse cu un avans mai mult sau mai putin agresiv. Ce poti schimba din soft la un aspirat ? Debitul de benzina (pe care il poti modifica doar intr-o anumita plaja, pentru ca raportul stoichiometric e constant) si avansul, care si ala se poate modifica intr-o plaja redusa. Nu prea ai de unde sa umbli si ce sa optimizezi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ce poti schimba din soft la un aspirat ? Debitul de benzina (pe care il poti modifica doar intr-o anumita plaja, pentru ca raportul stoichiometric e constant) si avansul, care si ala se poate modifica intr-o plaja redusa. Nu prea ai de unde sa umbli si ce sa optimizezi.

Foarte corect tot ce ai spus cu o mentiune.

M62 fiind un motor cu vanos, nu prea ai cum sa te joci cu avansul. Daca te joci nu va mai porni sau va merge foarte prost sau nu va sta la ralanti fara sa-l accelerezi.

Stiu ca vorbeai la modul general, deci e doar o completare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sly, formula cu 10% peste puterea de fabrica nu se aplica la orice motor. Sunt motoare care sunt limitate din ratiuni de marketing (2.0 16V ABF vs VR6, ca sa dau un exemplu scurt, unde ABF s-a vandut cu 150 de cai iar resoftat ajungea la 175, mai mult fata de 2.8 VR6) fie din ratiuni de limitare a noxelor. Dar un motor aspirat, optimizat de fabrica, fara interventii la admisie, evacuare, axe, volanta, supape, arcuri supape, port&polish, CAI, etc, nu prea are de unde scoate mai multa putere. In fond, puterea se scoate din debitul de benzina + debitul de aer, combinate stoichiometric, arse cu un avans mai mult sau mai putin agresiv. Ce poti schimba din soft la un aspirat ? Debitul de benzina (pe care il poti modifica doar intr-o anumita plaja, pentru ca raportul stoichiometric e constant) si avansul, care si ala se poate modifica intr-o plaja redusa. Nu prea ai de unde sa umbli si ce sa optimizezi.

 

 

 

nu ma intereseaza vr6 si alte motoare.aici vorbim despre un anumit motor

 

m am documentat destul pentru ca ma intereseaza direct.cat despre resoftare,ia legatura cu george.de pe forum,te lamureste el

 

alte povesti de service in garajul din spatele blocului nu ma pasioneaza.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil pana acum v-ati dat deja seama ca am niste greierasi prin bord, dar eu gasesc apetisanta si ideea de a avea o masina usoara cu stupid de multa putere. Atat de multa putere, incat sa nu vrea sa mearga drept. Mi se pare ceva copilaresc, palpitant la nivel primar, in toata treaba asta. E misto si cand scoti timpi buni pe circuit sau cand te dai pe strada si sta masina lipita si te bucuri de toata puterea, dar e misto si cand ai o masina turbata care mai mult scoate fum, si ranjete tampe de fiecare data cand o conduci. Ei ?

 

L.E.: Sly, sa ma pisti cu lumanarea si nu-mi dau seama de la ce te-ai luat de mine. Probabil nici tu. Vorbeam de motoare in general, de masini vechi si orice altceva intra sub incidenta denumirii topicului. Daca discutia a divagat spre M62, asta nu inseamna ca trebuie sa devii agresiv. Este ?

Edited by ZyZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil pana acum v-ati dat deja seama ca am niste greierasi prin bord, dar eu gasesc apetisanta si ideea de a avea o masina usoara cu stupid de multa putere. Atat de multa putere, incat sa nu vrea sa mearga drept. Mi se pare ceva copilaresc, palpitant la nivel primar, in toata treaba asta. E misto si cand scoti timpi buni pe circuit sau cand te dai pe strada si sta masina lipita si te bucuri de toata puterea, dar e misto si cand ai o masina turbata care mai mult scoate fum, si ranjete tampe de fiecare data cand o conduci. Ei ?

 

 

Da, refuzul de a te maturiza ma atrage si pe mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tigaia mea te referi Ciupa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am pus-o inca pe dyno; o sa o pun dupa ce ma schimb turbina cu un GT3071R si ii fac softul final. Turbina actuala e la limita, nu mai pot scoate nimic din ea. Daca las lucrurile asa, inseamna ca am schimbat internele degeaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am pus-o inca pe dyno; o sa o pun dupa ce ma schimb turbina cu un GT3071R si ii fac softul final. Turbina actuala e la limita, nu mai pot scoate nimic din ea. Daca las lucrurile asa, inseamna ca am schimbat internele degeaba.

Fac de acum rezervare pentru o plimbare dupa turbo si soft. :))))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre Ciupa, daca nu mai rup cutia pana atunci, ne vedem pe la primavara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.