Jump to content
SLY

Petrolhead: Topicul pasionatului de automobil/motociclism/barci cu motor/autocamioane

Recommended Posts

Eu as lua 2-ul. Am o problema cu N55-ul, are potential urias. CSL incepe sa devina o masina de colectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu de ce crezi c-o vreau? :)

 

lasa-le naibii de afaceri. Baga bani in masini care se vor aprecia. Te bucuri de viata si nu pierzi nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trebuie sa fii nebun sa alegi CSL ul in detrimentul 235i, daca folosesti masina altundeva decat pe circuit. Pana la urma dai la fel de multi bani, pe o masina veche de un deceniu, care are zero comfort, la modul ca nici geamuri electrice nu are si ca performante este la fel ca un 235i modern care are in plus tot comfortul pe care ti l-ai dori de la o masina de zi cu zi.

 

poate doar sa o ai ca masina de circuit, caz in care nu as alege un CSL ci un Porsche RS

Share this post


Link to post
Share on other sites

ifx, problema mea e ca imi place sa imi bag dejtele intr-o masina. CSL fiind o masina de colectie, ar fi o greseala sa nu o lasi perfect stock. Are farmecul ei, e un BMW de circuit adaptat pentru strada si cel mai bun E46 facut vreodata. Sa nu crezi ca nu-mi place conceptul de masina super usoara, cu interior spartan, in care sa nu ai nimic altceva decat ce e necesar pentru o experienta de condus. Vezi scirocco-ul. Motorul ala aspirat are si el farmecul lui, evident. Alt raspuns la pedala, alt sunet. DAR eu am o mare problema cu N55, mi se pare un motor extraordinar care pus pe un sasiu bun poate umili masini mult mai scumpe. In plus, mie-mi plac masinile pentru condus. Nu mi-as lua o masina clasica doar ca s-o pun intr-o colectie. Apa, paie si bataie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zau c-as face un pariu. ZyZ o sa se apuce de fiare. Nu-l mai tin aia mult cu forta acolo.

 

In rest, sunt de acord. Mai putin la faza cu tinutul in colectie. Iesi o data pe saptamana cu asa ceva, nu tre' sa fie bibelou. Si nu pierzi un leu. Nu-s ala care sa judece in bani trairile, da' totusi ma amuza ca te folosesti de ceva fara sa-i scada valoarea.

 

E mult de discutat, poate scapam de caldura si gandim mai clar (ma refer la mine, nu acuz pe nimeni de nimic).

 

Si 1M e de luat in calcul. Nu se mai ieftinesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu timpul le-nveti pe toate. Mai vorbim :)

 

O gramada de masini misto p-acolo :)

 

Dubitele alea cu o muiere in weekend ar fi perfecte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-as apuca si de fiare, ifx-ule, da' nu ies bani cati ies din taste. Sau poate nu stiu eu sa-i scot. In fine, imi ajunge si cat fac acum, ca am unde.

 

Nu stiu cat castigi si nici nu te-as intreba (e o chestie manelista), insa din fiare se poate castiga foarte bine. 

Nu vorbesc aici despre mine (caci tot manelist ar fi), dar cunosc patroni de service care fac peste 5000 euro profit lunar. Service-uri cu 2 elevatoare si 2 mecanici angajati.

Evident ca se poate castiga si foarte prost, se poate da faliment, dar asta tine de priceperea si norocul fiecaruia.

 

Diferenta esentiala este ca un om angajat risca intotdeauna mai putin decat unul care detine un business. Iar la castiguri mari poti ajunge dupa niste ani, in timp ce ca angajat poti fi platit foarte bine mult mai rapid.

 

In ziua de azi poti face peste 3-4000 euro si din sudare. Evident ca majoritatea sudorilor lucreaza pe bani mult mai putini, dar asta tine de nivelul fiecaruia.

 

Iar in cazul in care peste niste ani se va ajunge la un nivel economic mult mai bun, m-as orienta spre modificare si restaurare de masini. Intr-o tara cu o clasa de mijloc reala, un business de genul asta poate fi extrem de profitabil. Si mult mai frumos decat reparatiile.

Edited by Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si asta e adevarat. Dar la fel de adevarat e ca odata ca din pasiune faci o afacere risti sa pierzi placerea din ceea ce faci. Nu mi-ar placea sa am un service, mi-ar placea sa am un atelier pentru tuning de performanta. Motoare, suspensii, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e o idee buna pentru viitor. In momentul asta n-ai cum sa fii profitabil pe un asemenea domeniu. Cel putin eu nu cred.

 

Depinde cat de mult iti place acel domeniu si ce fel de om esti. Eu nu ma las influentat de diverse lucruri mai putin frumoase. Am directia mea pe care o urmez orice s-ar intampla.

Edited by Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt sceptic in privinta succesului pe linia asta, din simplul motiv ca la noi in orice se merge pe pretul cel mai mic. Calitatea conteaza mai putin. Ca sa te parafrazez, am un amic in Bucuresti care are un service cu 3 angajati. Cel mai bun mecanic pe care-l cunosc. Primul om pe care l-am auzit sa stie ce-i ala plastigauge. Tot timpul e plin de masini, si cu toate astea se descurca greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inseamna ca bani vin. Acum depinde si ce pasiuni are omul.

 

Sa stiti ca eu am pornit tot offtopicul asta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bine sa separam priceperea in mecanica cu priceperea necesara administrarii unui business.

 

Nu-mi permit sa-i analizez afacerea pentru ca nu-l cunosc, dar daca tot timpul are clienti, dar totusi nu are bani, ceva e gresit.

 

Se merge pe pretul cel mai mic, insa cand ai volum mare, automat apare si profitul. Sau ar trebui sa apara. Asta daca nu esti furat de angajati, daca nu cumva ai preturi prea mici sau lucrari multe, dar nu si profitabile.

 

Cat despre ideea asta de "se decurca greu", si aici exista multe variabile. Amicul ala al meu are F01, face minim 5-6000 euro pe luna, are la mana ceas Hublot de peste 10 000 euro, dar nu e deloc multumit. Pare cel mai plictisit om in viata, i se rupe de tot. Ma rog, e greu sa emiti judecati cu privire la astfel de subiecte.

Edited by Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt paralel la discutiile despre fiare :unsure:

 

 

ziz, ciupa, ifix, cat m-ar costa niste maditatii? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, fix despre asta vorbeam: sasiu vs motorizare. Sau de ce-mi place mie marca asta in dauna Audi, de exemplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.