Jump to content
Claudiu

Ulei pentru motor - Ce marca de ulei folositi

Ce brand de ulei folositi?  

39 members have voted

  1. 1. Marca de ulei cea mai utilizata

    • BMW
      13
    • Castrol
      3
    • Motul
      13
    • Mobil
      4
    • Liqui Molly
      5
    • Repsol
      0
    • Alt brand
      1


Recommended Posts

Asa cum am mai scris, sunt curios de ce se tot recomanda uleiul Motul in ultima vreme. Este o alegere documentata ? sau pur si simplu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea poti documenta calitatea uleiurilor, atata timp cat exista diferente majore intre acelasi tip de ulei in zone diferite ale Europei si nu exista un control real al uleiurilor contrafacute. Daca e sa ma intrebi pe mine, eu pun baza in recomandarile mecanicilor in care am incredere si care stau toata ziua printre masini, de preferinta masini care sunt alergate. O sa ai o surpriza sa te duci la un tuner si sa-ti recomande de exemplu ulei Motorex, ce am in Scirocco acum. In general uleiurile de performanta sunt cele care sunt contrafacute mai rar, pentru ca lumea in general cumpara marci cunoscute si tipuri de ulei mai ieftine. Nu cred ca exista Motul 5w50 contrafacut, de exemplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aham, inteleg ce zici. am sa caut sa vad ce se recomanda de la Motul pentru motorul meu, la 530d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singurele cu specificatie LL04 sunt MOTUL 8100 X-clean 5W30 si MOTUL 8100 X-clean+ 5W30. X-clean+ e generatia a doua, urmasul lui 8100 X-clean.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8100 x-clean am folosit si eu pana acum dar o sa incerc si x-clean+ daca tot a aparut.

 

Pole, unul din astea doua si ptr tine sau orice alta marca de ulei care respecta norma BMW LL04.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar ala 300v, daca merg pe pricipiul "cu cat mai scump, cu atat mai bun", nu este o alegere mai buna ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e ptr motorul tau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai scump e un ulei de masline Extravirgin de la producătorii locali de prin Italia

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar ala 300v, daca merg pe pricipiul "cu cat mai scump, cu atat mai bun", nu este o alegere mai buna ?

E un ulei facut pentru motoare de forja (vascozitate foarte buna la temperaturi mari). Pe langa faptul ca nu e LL04, nu ai nevoie de asa ceva Pole. Mergi pe 8100.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nu e ptr motorul tau.

 

pai de ce ? este 5w30, deci se respecta vascozitatea pentru motorul meu. Oricum, norma aia Long Life 04, pentru motoare 2004+, nu cred ca are legatura.

 

si in afara de asta, la Motul 300v nu apare nici o recomadare daca observi, deci asta presupune ca nu se poate folosi in nici un motor ? nu, dimpotriva, eu cred ca se poate folosi in orice motor pentru care e nevoie de 5w30, daca doresti o calitate foarte buna a uleiului:

 

Aprobari OEM: Peste standardele existente

Share this post


Link to post
Share on other sites
TYPE OF USE 
 
Racing cars with naturally aspirated or turbocharged engines, race or qualifying engines, requiring 
maximum power output and fastest rev raisings : Qualifying sessions, drag racing, race on tracks, 
Nascar, single brand races, uphill races, rallyes… 
Engine designed to run low viscosity lubricants and to minimise fuel dilution in the oil. 
 
PERFORMANCES
Friction Modifier : maximum power output, decrease operating temperature. 
0% shear loss : Stable oil pressure whatever using conditions. 
Maximum anti-wear resistance. 
Perfect engine cleanliness. 
Low viscosity grade 5W-30 allows excellent oil flow into the engine, fastest oil pressure set up, faster 
rev raisings. 
 

Diferenta intre uleiuri nu o fac doar indicii de vascozitate, ci si detergentii, presiunea la cald/rece, cantitatea de compusi gen molibden, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am inteles, la urmatorul schimb o sa pun MOTUL 8100 X-clean+ 5W30, sa vad cum sta treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa fugiti de Mobil unde vedeti cu ochii. Stiu 3 motoare facute muci din cauza "uleiului" astuia.

 

 

 

confirm.si eu stiu de mobil ca nu e prea bun

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de exemplu, din lista de mai jos, care ar fi recomandat pentru motorul meu ? stiu doar ca trebuie 5w30, insa acolo sunt mai multe optiuni.

 

http://www.ulei-motul.ro/produse/31/5w30.html

 

uite aici recomandarile Motul http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=127&modelyear=&vehicle=51192&site=41&region=59&language=5&brand=45

Singurele cu specificatie LL04 sunt MOTUL 8100 X-clean 5W30 si MOTUL 8100 X-clean+ 5W30. X-clean+ e generatia a doua, urmasul lui 8100 X-clean.

partial corect , sunt Specific %w40 LL04, X'clean 5w40 care au norma Ll04

 

8100 x-clean am folosit si eu pana acum dar o sa incerc si x-clean+ daca tot a aparut.

 

Pole, unul din astea doua si ptr tine sau orice alta marca de ulei care respecta norma BMW LL04.

exista de mult timp 

 

dar ala 300v, daca merg pe pricipiul "cu cat mai scump, cu atat mai bun", nu este o alegere mai buna ?

300V POWER R 5W30 => Oil for High Performance gasoline and Diesel 4 stroke engine , designed for professional of racing, esp. sprint races or qualifying. Ref.:NISMO NISSAN, Japan GT – Coloni Motorsport, Formula 3… Above existing standards

300V POWER 5W40 => Oil for High Performance gasoline and Diesel 4 stroke engine: turbocharged or not, multivalve, carburettor or injection system, with or without catalytic converter. Ref.: SUBARU WRT, World Rally championship, Formula Renault Above existing standards

Share this post


Link to post
Share on other sites

Claudiu, Pole a specificat ca vrea 5w30. O fi si 15w50 cu norma LL04, nu cred ca l-ar fi interesat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am inteles, la urmatorul schimb o sa pun MOTUL 8100 X-clean+ 5W30, sa vad cum sta treaba.

mergi pe asta si cu siguranta vei fi multumit !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motul se face doar in Franta, in comparatie cu Castrol care nici nu mai putem tine minte in cate locuri se face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu conteaza unde fabricantul produce un ulei (desi probabil Motul are fabrici in mai multe tari), ci conteaza doar daca produsul merita sau nu sa fie falsificat. Daca merita, atunci va fi cu siguranta falsificat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pai si-n china se produc telefoane de "firma" in multe fabrici, insa unele respecta intocmai  cerintele iar altii mai putin si asa apar verigele slabe.

 

Motul nu are decat o singura fabrica, iar unul din cele mai ciudate lucruri in comparatie cu alti producator este faptul ca niciodata nu o sa gasesti ulei Motul la hypermarket-uri. Motul merge pe ideea ca cei ce vand Motul sunt pregatiti si instruiti sa te indrume sa alegi uleiul care se potriveste exact masinii tale.

 

Foarte multa lume se duce in hypermarket-uri si pe langa uriasul cos de cumparaturi mai ia si un bidon de ulei 10w40 ca asa stie el ca trebuie la masina, cu toate ca nu stie sa citeasca normele, standarde si aprobarile care sunt prescurtate pe eticheta. Eu am intrebat pe cineva care cumpara din hypermaket un ulei pentru un Logan 1.5 dci. L-am intrebat ce inseamna SM/CF  si daca e bun si pentru masina mea. Raspunsul a fost: "Da, e cel mai bun asta, ca asa am bagat eu mereu si niciodata nu am avut probleme."

 

Dar subiectul asta oricum se poate extinde la infint si intotdeauna or sa existe argumente pro si contra. Cert este ca fiecare baga in motor ce vrea.

 

Am mai auzit povesti cu Motul falsificat, dar eu nu am vazut niciodata asa ceva asa ca cred ca sunt doar zvonuri care vor doar sa denigreze o marca in favoarea alteia.

Edited by GicaPhp
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu conteaza unde fabricantul produce un ulei (desi probabil Motul are fabrici in mai multe tari), ci conteaza doar daca produsul merita sau nu sa fie falsificat. Daca merita, atunci va fi cu siguranta falsificat.

la cati bani sunt unele tipuri de uleiuri Motul sigur ca merita falsificat 

Exempu, 0w20 - 65 lei/litru 

 

 

pai de ce ? este 5w30, deci se respecta vascozitatea pentru motorul meu. Oricum, norma aia Long Life 04, pentru motoare 2004+, nu cred ca are legatura.

 

si in afara de asta, la Motul 300v nu apare nici o recomadare daca observi, deci asta presupune ca nu se poate folosi in nici un motor ? nu, dimpotriva, eu cred ca se poate folosi in orice motor pentru care e nevoie de 5w30, daca doresti o calitate foarte buna a uleiului:

 

Aprobari OEM: Peste standardele existente

completez un pic infortmatiile pentru Motul - 300V Power Racing 5W30

 

   Lubrifiant 100% sintetic pentru masini de curse cu motoare normal aspirate sau turbo, care opereaza la temperaturi ridicate intr-o plaja variata de turatii: sesiuni de calificare, curse organizate, drag racing, raliuri, Nascar, VTM. Ulei pentru motoare performante in 4 T, benzina sau Diesel, special conceput pentru curse profesionale si curse de viteza pe distante scurte Ref.:NISMO NISSAN, Japan GT – Coloni Motorsport, Formula 3. Gradul de vascozitate 5W30 reduce frictiunea hidrodinamica a uleiului, oferind maximum de putere si la temperaturi scazute. Vascozitatea ridicata HTHS protejeaza impotriva uzurii chiar si in conditii de operare dure precum curse si competitii.                

 

Aprobari OEM : peste standardele existente.

 

Ambalaj: cutie metalica 2L, bidon 2L, 25L, 60L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gama 300V este folosita in mod special in motorsport, dar se poate folosi cu singuranta si in masinile de zi cu zi atata timp cat se respecta vascozitatea. Majoritatea celor care cumpara acest ulei il cumpara pentru a obtine performanta din motoarele lor imediat. Cunosc personal doi oameni care folosesc gama 300V in masinile care le conduc zilnic (Subaru Legacy, Opel Vectra si Audi A4) si sunt foarte multumiti de diferentele de performante.

 

Gama 300V in ambalejele noi vin cu holograma ca un sistem suplimentar de securitate. Nu cred sa exista un alt producator care sa aibe asa ceva.

 

 

 

post-67-0-42982500-1384128621_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu conteaza doar vascozitatea, sunt multi alti parametri importanti.

Gama  300V este potrivita pentru curse, dar nu pentru utilizarea de zi cu zi. Nu este un ulei conceput sa fie schimbat la 10.000 km, ci un ulei facut sa reziste pe durata unei curse.

O sa incerc sa caut articolul in care am citit asta. Erau niste explicatii foarte interesante ale celor de la Motul.

 

Holograma nu este o masura de securitate decat pentru amatori. Faptul ca o are Motul nu inseamna ca nu poate fi contrafacuta :)

Uitat-te doar la cate exemple de holograme contrafacute exista pentru produsele Microsoft.

Oricum, faptul ca au recurs la holograma inseamna ca uleiul a fost falsificat. Existenta hologramei nu ajuta prea mult clientul, deoarece acesta nu este instruit sa poate deosebi o holgrama reala de una contrafacuta. Nu are cum deosebi o holograma reala de una falsificata, presupunand chiar ca ar exista diferente intre ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca citim pdf-ul cu specifictiile tehnice ale uleiul gasim urmatoare:

 

 

TYPE OF USE 

 
Racing cars with naturally aspirated or turbocharged engines, race engines operating in a wide range of 
rpm and temperatures : race on tracks, single brand races, rallyes, uphill races… 
Engine producing medium fuel dilution in the oil. 
 
Other applications : Gasoline or diesel engines, turbocharged, direct injection and catalytic converters. 
 

 

Unde scrie sa folosim doar in masinile de curse?

 

 

 

PERFORMANCES 

 
STANDARDS Above existing standards. 
 

 

Uleiul stim ca trebuie sa indeplineasca niste standarde minime pe langa vascozitate pentru a fi compatibil cu motorul nostru, insa gama 300V auto depaseste toate standardele. De ce nu este bun?

 

De ce nu se merge la curse cu LL-04 sa zicem si se merge cu 300V? Sa fie datorita faptului ca standardul necesita doar sa treaca niste anumite valori in conditii de strada? Iar daca exista 300V care poate indeplini aceleasi valori in regimuri mult mai agresive nu se poate folosi pe strada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica eu pot sa bag 300V si sa-l tin 10-15k km in motor, cat il tin pe cel LL04 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.