Jump to content
Laur

Sfaturi masini puse la vanzare in tara si nu numai

Recommended Posts

exisita lege, nu sepcific pentru asta, dar s-ar incadra. ii dai in judecata pentru inselatorie, si e prevazuta in cod penal/civil etc..

e greu de dovedit, mai ales daca nu e dealer etc.. zice ca nu a stiut..

Inselaciune. Conteaza doar ceea ce poate fi probat. Cand o masina schimba n maini, n-ai cum sa dovedesti nimic.

WLF are dreptate. Dar doar partial. Pentru ca atata timp cat va exista cerere, automat va exista si oferta. Nu doar samsarii dau km inapoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tocmai, nu doar samsarii. Dar persoana care da km inapoi, fizic, nu e aceasi cu aia care vinde masina, vanzatorul ori samsarul apeleaza la serviciile cuiva care se pricepe sa dea km inapoi. Deci acolo e problema. Parerea mea ca astia care ofera serviciile astea, daca sunt speriati bine, nu se mai risca pentru 100 lei, tre sa fie chiar cretini, si tind sa cred ca majoritatea nu sunt dispusi sa faca o infractiune daca asta spune legea. Si daca nu mai este nimeni care sa se bage sa modifice km, nici samsarii nu vor mai avea la cine sa apeleze. Teoretic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de 100 lei aici. E unul care da km inapoi prin Dristor. La ala e coada de masini toata ziua. E vorba in principal de mentalitate. La noi toti au impresia ca se pricep la masini si se iau mai alea dupa nr. de km si vaneaza chilipiruri. N-ai cum sa nu iei teapa in felul asta. Mai mica sau mai mare, dar tot teapa e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cat de greu o fi sa dai niste km inapoi, serios acum? banuiesc ca sunt sute de DIY-uri pe net, iar o interfata din aia obosita cred ca o cumperi de pe e bay cu 30 de dolari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Pitesti este un baiat care face asta din 2009 de cand l-am cunoscut eu. In aceasi locatie, o parcare publica din spatele hotelului Ramada. Daca se da legea, nu va mai putea face asta in mod atat de fatis. Omul are bani, a strans destul in timp, eu sunt convins ca se va lasa de asa ceva cand va fi infractiune. Nu as intelege de ce s-ar mai risca pentru 100 lei cat i-ar putea da un gabor undercover sa il prinda si in flagrant. De fapt nici nu trebuie sa il prinda in flagrant, ca dureaza o ora jumate sa scrie toate computerele dintr-o masina mai noua. Daca vine razie ii gaseste sculele la lucru in masina.


cat de greu o fi sa dai niste km inapoi, serios acum? banuiesc ca sunt sute de DIY-uri pe net, iar o interfata din aia obosita cred ca o cumperi de pe e bay cu 30 de dolari.

 

Nu e acelasi lucru cu a face o diagnoza. Interfata costa multi bani si dureaza foarte mult pana ii da inapoi, dupa cum spuneam mai sus. Ma refer la masini sa zicem mai noi de 8 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inselaciunea nu o face el, o face samsarul. Daca se ard ceasurile la 80.000 km, gasesc unele la 300.000 sh si vreau sa le rescriu? Desi procentul pentru astfel de cereri cred ca este sub 5%. Cei care opereaza se cunosc cu samsarii. Culmea ironiei este ca unii dintre ei sunt in politie.

E plina autostrada de platforme cu daune aduse de afara. Le indreapta, le machiaza, le coafeaza kilometrajul, schimba o carte service, inventeaza o poveste si apoi la vanzare. Ca si americanul de mai sus. Inselaciunea nu se rezuma doar la ce arata kilometrajul.

M-a rugat un prieten din Focsani sa merg sa vad o masina aici in Pitesti. Vorbise cu proprietarul la telefon: "impecabila", "fara accident grav", etc, am mers sa o vad- fusese rasturnata, praguri strambe stalpii din spate la fel. De kilometraj n-am mai intrebat.


cat de greu o fi sa dai niste km inapoi, serios acum? banuiesc ca sunt sute de DIY-uri pe net, iar o interfata din aia obosita cred ca o cumperi de pe e bay cu 30 de dolari.

Nu este chiar usor. La unele modele se intervine hardware. La unele e scris kilometrajul in 3 module. Daca nu le sincronizezi se pot depista foarte usor KM reali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cat de greu o fi sa dai niste km inapoi, serios acum? banuiesc ca sunt sute de DIY-uri pe net, iar o interfata din aia obosita cred ca o cumperi de pe e bay cu 30 de dolari.

Nu e deloc asa. Nu e nici rocket science, dar nici asa usor nu e. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu arsul ceasurilor e caz de 1 la 1000. Dar hai sa zicem de dragul povestii, ca trebuie sa schimbi ceasurile,  schimbarea de ceasuri nu se face cu scule de dat km inapoi, se codeaza ceasurile ca sa fie citit de CAN sau ce tip de magistrala are masina, cu orice interfata de diagnoza care permite codare. Dupa cum stii si tu km nu sunt memorati in ceasuri la masinile astea mai noi. Si dupa ce codezi ceasurile sa mearga pe masina, o sa vezi ca miraculos, acei 300 de mii care ii aveau ceasurile sh,  se vor transforma in km cat ii are masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atata timp cat oamenilor le place f mult pla, discutiile astea sunt inutile.

 

Romanul are deja prosteala in sange. Multi se bucura si la 20-30 lei in plus chiar daca asta inseamna o teapa data. Deci despre ce vorbim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@WLF

Exact. La cele mai vechi sunt memorati si in ceasuri, la astea ma refer. Am vazut foarte multe E39 si E53 cu afisajul din ceasuri defect. Desi se repara relativ ieftin multi prefera sa-l schimbe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai stai ma ca suntem in 2016. Masinile la care samsarii castiga bani prin datul km inapoi sunt mai tinere de 8 ani. Vreau sa spun ca la o masina de 10 mii euro, daca dai km inapoi poti face si 2 mii, dar la un E39 care a ajuns la 3 mii, ce avantaj ai avea daca ai mai da km inapoi? Tepele urate sunt alea la Mercedesuri cu 400-500 de mii de km, din 2010-2011, care daca le dai km inapoi la 160 de mii le creste valoarea de piata cu cel putin 2 mii. La un E39 nici nu te mai intereseaza cati km are ca stii sigur ca are multi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afara nu prea mai tine faza cu datul inapoi la km. Acum nu demult un amic ma rugat sa ii cumpar de la noi o interfata de diagnoza pt vag. O iau si o trimit in nemtia, ca acolo mai greu cu clonele luate de pe net. Vroia doar pt masina lui, nu sa faca bani cu ea.

Chestia e ca vagcomul, cand te conectezi la masina si ai wifi activat isi face singura un update, fara ca sa te intrebe ceva sau sa iti dea ceva mesaj. Asta nu a fost atent si interfata si a facut update la ross-tech.

La cateva ore au fost niste tipi care l au luat la intrebari. I au luat interfata pana la urma si a scapat fara amenda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La o masina veche nu se mai uita nici dracu' la km. Si in general romanilor le place sa se minta singuri ca au facut super combinatie ca sa se sparga in figuri cu tigaia cand ajunge pe ulita si il intreaba lumea.

 

Daca merge din A in B nu mai conteaza, suntem natie care s-a invatat sa se bucure cu putin si cu ce arunca altul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si ala fraier, de cand instalezi vagcomu iti zice sa fii atent sa nu dai drumu la net. Eu imi tin programele de diagnoza pe o partitie separata pe laptop, cu windows XP, pe care o folosesc exclusiv pentru asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai stai ma ca suntem in 2016. Masinile la care samsarii castiga bani prin datul km inapoi sunt mai tinere de 8 ani. Vreau sa spun ca la o masina de 10 mii euro, daca dai km inapoi poti face si 2 mii, dar la un E39 care a ajuns la 3 mii, ce avantaj ai avea daca ai mai da km inapoi? Tepele urate sunt alea la Mercedesuri cu 400-500 de mii de km, din 2010-2011, care daca le dai km inapoi la 160 de mii le creste valoarea de piata cu cel putin 2 mii. La un E39 nici nu te mai intereseaza cati km are ca stii sigur ca are multi.

 

Chiar ma uitam acum 1-2 ani la E class din 2010 - 2011 care aveau peste 400k km si se vindeau la 10-11k euro pe cand pretul uneia cu km sa zicem 150k era spre 20k.

 

Nu era culoare de taxi, pielea inauntru era impecabila, nu se vedea o cuta, aratau foarte bine masinile. Ajuta si faptul ca mergeau masinile incontinuu, nu se urcau si dadeau jos intruna, probabil dinaia arata interioru atat de bine.

 

Ma uitam la noi pe autovit si le vedeam la 16-17k euro si cu km sub 150k, pai iti dai seama ca samsaru isi permitea sa dea masina mai ieftin ca una din Germania si castiga si vreo 5-6k la o masina.

 

Ma gandesc la cat de multi o luat teapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte multi.  In vest e mai greu, ca poti scoate istoricul inspecilor tehnice de RAR-ul lor, acolo vezi clar, nu istoric de reprezentanta care se opreste la iesirea din garantie, recte 2 ani la BMW.. 

Edited by DOMI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine zice domi.

Eu la moto am aruncat cat o privire rapidă la ultimele 4 itp-uri și am văzut exact câti km/mile avea. Diferența că itp aici se face în fiecare an.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi util daca am lasa aici toate seriile de sasiu ale tepelor astora, poate cauta cineva pe google.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu va interesa pe nimeni, iti zic eu. Daca masina e cat de cat intreaga, an bun si km cat mai putini, romanul o cumpara. Ca nah, e an bun si e destul de noua, ce daca a fost taiata pe la jumate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, mai ales ca are tractiune fata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dane poate masina nu a fost varza. Acum pe bune, in USA daca ti se rastoarna un bidon de 5 litri cu apa in portbagaj, e motiv bun sa o dai la asigurare ca inundata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai cine sa se oboseasca? Nu a adus-o porsche romania? nu zice nesimtitul ca e luata de noua?

 

am dat report la olx cu tentativa de frauda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.