Bogdan 2023 Report post Posted December 9, 2014 TI-ai facut atelier, Nea Puiu? Share this post Link to post Share on other sites
Krebs 157 Report post Posted December 9, 2014 in principiu daca la "mana" se invarte ok motorul nu ar trebui sa ai probleme , desi avem un smart forfour ce tacanea cand porneai motorul si pareau a fi injectoarele deoarece la mana se invartea ok motorul insa la desfacerea motorului s-a descoperit un piston spart. de unde ai bagat motorina ?! sa nu fi avut apa in ea nu mi-am facut atelier , sunt doar un piesar-bisnitar. Share this post Link to post Share on other sites
Kenbobo 59 Report post Posted December 9, 2014 Mol Evo Diesel bag tot timpul numai din 2 locuri (unul din Dej unul din Cluj). Ulei Castrol Edge FST 0w40. Share this post Link to post Share on other sites
Krebs 157 Report post Posted December 9, 2014 dap , tot asa merg si eu pe motorina/ ulei , desi la ultimul schimb mi s-a parut cam dubios castrolul si am zis sa incerc un schimb de proba cu mobil esp 5w30 , sunt curios ce o sa fie peste 10mii de km. deci mai ramane de schimbat filtrele (ulei, aer) + ulei , curatat bine intercoolerul/furtunurile/admisia de ulei (ca sa nu ti-o ia pe ulei ca o plita incinsa) , pus turbina noua (nu reconditionata) si pornit motorul . iti recomand sa iti schimbe si garnitura de la teava de ungere a turbinei. Share this post Link to post Share on other sites
Kenbobo 59 Report post Posted December 9, 2014 Cand schimb turbo schimb si furtunele tur-retur de ulei pt turbo, garniturile de pe acolo, etc. mai exact codurile astea: 11627795266 07119905041 x 4 buc 07119907291 x 2 buc 11422247302 13712247398 13717787863 11427781470 11427781470 Legat de ulei, nu stiu ce sa zic...sa fac oare o proba cu Liqui Moly 5w30? Share this post Link to post Share on other sites
mihaiMAN63 15 Report post Posted December 9, 2014 uleiui nu-l cumperi dupa nume ci dupa fisa tehnica. da-mi fisele tehnice la amandoua si-ti zic care-i mai bun. Share this post Link to post Share on other sites
Krebs 157 Report post Posted December 9, 2014 (edited) poti sa faci proba cu ce producator vrei tu , doar sa aibe normele LL-04 (asa cum era si 0w40 fst) eu am ales mobilul deoarece il lauda niste prieteni si am zis sa-i dau si eu un test, desi ma batea gandul sa bag 5w30 de-l baga astia la porsche in VW-Audi (castrol verde) dar nu stiu ce norme are pe bmw (daca are) caci pe bidon zice doar de WV 504.00/507.00 in timp ce la mobil 5w30 ESP zice acelasi lucru despre VW insa este adaugat si BmW longlife 04 Mobil 1 ESP Formula 5W-30 has the following builder approvals: BMW Longlife 04 MB-Approval 229.31 MB-Approval 229.51 Volkswagen (Gasoline / Diesel) 504 00 / 507 00 Porsche C30 Chrysler MS-11106 Peugeot/Citroën Automobiles B71 2290 B71 2297 Edited December 9, 2014 by Krebs Share this post Link to post Share on other sites
mihaiMAN63 15 Report post Posted December 9, 2014 (edited) asta are specificatii bune https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/8100-x-max-0w40 Ce trebuie sa urmaresti: Indicele de Vascozitate(Viscosity Index) trebuie sa fie mare -- asta il are de 184 Cu cat VI este mai mare cu atat uleiul isi pastreaza o vascozitate constanta la variatile de temperatura Trebuie sa urmaresti TBN-ul (Total Base Number sau Numarul totat de baze) - asta are 10 mg KOH/g - asta este numarul rezultat in urma neutralizarii acizilor produsi in urma combustiei. - cu cat mai mare cu atat mai eficient. HTHS(High Temperature High Shear - rezistenta uleiului la temperaturi mari si la forfecari mari) trebuie sa fie mare - un ulei bun trebuie sa il aibe peste 3, daca este in 4-5 este excelent. -- asta are 3.6 Flash Point ( Punctul de Aprindere al uleiului) - cu cat temperatura este mai mare cu atat mai bine - asta are 228 grade C Pour Point ( Punctul de solidificare) - cu cat temperatura este mai joasa cu atat mai bine, cu toate ca la noi nu sunt temperaturi extrem de scazute, dar este bine sa ai un ulei care nu se solidifica imediat - asta se solidifica la -45 grade C Acum tu te uiti la diferite foi tehnice ale uleiurilor si alegi ce-i mai bun. Edited December 9, 2014 by mihaiMAN63 Share this post Link to post Share on other sites
Krebs 157 Report post Posted December 9, 2014 (edited) poate la a lui sa mearga LL-01 fiind euro 3 cu turbina pe vacuum , dar la mine este musai LL-04 , eu ii recomand tot un LL-04 si pt a lui deoarece face mai putine depuneri Edited December 9, 2014 by Krebs Share this post Link to post Share on other sites
Kenbobo 59 Report post Posted December 9, 2014 (edited) Teoretic la mine trebuie LL01 dar pana acum tot LL04 am pus, desi in unele locuri scria ca uleiul Castrol Edge FST 0w40 ar fi LL01 nu LL04. PS: Vad ca si la ei pe site scrie tot LL01: http://www.castrol.com/en_au/australia/products/cars/engine-oils/castrol-edge-titanium.html PS2: Din primele vesti nu e bine motorul. In cel mai rau caz injector topit. Ramane pe dimineata. Edited December 9, 2014 by Kenbobo Share this post Link to post Share on other sites
Krebs 157 Report post Posted December 9, 2014 pe castrol Romania zice ca-i LL-04 ))http://www.castrol.com/ro_ro/romania/products/cars/engine-oils/castrol-edge-no-titanium.html apropo , cum adica injector topit ?! pai daca-i topit injectorul nu cred ca-i bine nici pistonu' .. sper ca ai nimerit unde trebuie , ca mecanic. Share this post Link to post Share on other sites
Kenbobo 59 Report post Posted December 9, 2014 Am vrut sa scriu cel mai bun caz doar injectorul, altfel injector + piston + biela si de verificat arborele si ce mai e pe acolo... Share this post Link to post Share on other sites
SLY 2045 Report post Posted December 9, 2014 daca schimbati uleiul poate va ganditi sa bagati motul,nu toate trompetele Share this post Link to post Share on other sites
Kenbobo 59 Report post Posted December 9, 2014 (edited) Sa bag de asta? https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/8100-x-max-0w40 , daca mai am unde? ) Edited December 9, 2014 by Kenbobo Share this post Link to post Share on other sites
Calin 747 Report post Posted December 9, 2014 (edited) Injectorul e facut dintr-un otel foarte tare, ca vidia. Ma indoiesc sa se topeasca. edit: de cand a aparut uleiul Rheinol pe piata (de vreo 4-5 ani) doar pe asta il folosesc si sint foarte incantat de cum se comporta. Edited December 9, 2014 by Calin Share this post Link to post Share on other sites
Kenbobo 59 Report post Posted December 9, 2014 Nu mai stiu exact daca asta a fost expresia lui topit/defect/dus/etc. Share this post Link to post Share on other sites
Pole 3728 Report post Posted December 9, 2014 eu am pus Motul la utimul schimb, asta si sunt foarte multumit: https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w30--2? Share this post Link to post Share on other sites
SLY 2045 Report post Posted December 9, 2014 majoritatea prefera motul,pana la urma e un ulei folosit si in cursele auto si nu degeaba Share this post Link to post Share on other sites
Krebs 157 Report post Posted December 9, 2014 (edited) nu prea conteaza producatorul , conteaza normele iar uleiul sa nu fie piratat. eu bag Castrol de cand e masina (daca nu punem primul schimb de la Bavaria) si de 250 de mii nu mi-a crapat nici motorul nici turbina , am baga doar 0w40 caci asa a venit masina din Germania si asta au pus si aia la Bavaria . ultimul schimb cam am completat uleiul si am dat vina si pe ulei ,d-asta am zis sa-l schimb , desi am observat ca aveam pierderi pe la senzorul de nivel (pe care l-am si schimbat) , sunt curios dupa atata vreme de 0w40 cum o sa fie cu acest 5w30 (mobil) Edited December 9, 2014 by Krebs 1 Share this post Link to post Share on other sites
SLY 2045 Report post Posted December 9, 2014 castrol nu mai e demult ce a fost,plus ca o mare parte care intra pe piata e contrafacut in fine,fiecare cu optiunile lui 1 Share this post Link to post Share on other sites
mihaiMAN63 15 Report post Posted December 9, 2014 asta are specificatii bune https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/8100-x-max-0w40 Ce trebuie sa urmaresti: Indicele de Vascozitate(Viscosity Index) trebuie sa fie mare -- asta il are de 184 Cu cat VI este mai mare cu atat uleiul isi pastreaza o vascozitate constanta la variatile de temperatura Trebuie sa urmaresti TBN-ul (Total Base Number sau Numarul totat de baze) - asta are 10 mg KOH/g - asta este numarul rezultat in urma neutralizarii acizilor produsi in urma combustiei. - cu cat mai mare cu atat mai eficient. HTHS(High Temperature High Shear - rezistenta uleiului la temperaturi mari si la forfecari mari) trebuie sa fie mare - un ulei bun trebuie sa il aibe peste 3, daca este in 4-5 este excelent. -- asta are 3.6 Flash Point ( Punctul de Aprindere al uleiului) - cu cat temperatura este mai mare cu atat mai bine - asta are 228 grade C Pour Point ( Punctul de solidificare) - cu cat temperatura este mai joasa cu atat mai bine, cu toate ca la noi nu sunt temperaturi extrem de scazute, dar este bine sa ai un ulei care nu se solidifica imediat - asta se solidifica la -45 grade C Acum tu te uiti la diferite foi tehnice ale uleiurilor si alegi ce-i mai bun. UP!!! 1 Share this post Link to post Share on other sites
Kenbobo 59 Report post Posted December 9, 2014 Cred ca fac o proba cu asta numai sa stiu odata ce naiba are motorul. Ma omoara asteptarea asta. Indiferent ce o fi avand, numai sa stiu si sa vad ca se lucreaza la el. Share this post Link to post Share on other sites
Krebs 157 Report post Posted December 9, 2014 (edited) pai atunci nici mobil 5w30 esp nu-i rau nea Miai ! http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx Mobil 1 ESP Formula 5W-30 SAE Grade 5W-30 Viscosity, cSt (ASTM D445) @ 40ºC 72.8 @ 100ºC 12.1 Viscosity Index 164 Sulphated Ash, wt% (ASTM D874) 0.6 HTHS Viscosity, mPa•s @ 150 ºC (ASTM D4683) 3.58 Pour Point, ºC (ASTM D97) -45 Flash Point, ºC (ASTM D92) 254 Density @ 15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.850 Edited December 9, 2014 by Krebs Share this post Link to post Share on other sites
Calin 747 Report post Posted December 9, 2014 Intre timp poti incepe sa te interesezi de altul pe la dezmembrari. Eu, daca ar fi sa trebuiasca sa schimb vibrochen pistoane sau biele mai bine iau un motor chel si stiu de o treaba. Aduceti-va aminte de patania lul MYX cu motorul asta. Share this post Link to post Share on other sites
mihaiMAN63 15 Report post Posted December 9, 2014 Asta-i fisa tehnica pentru motul 0w-40 https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/original/8100_X-max_0W-40_(GB).pdf?1417691342 Share this post Link to post Share on other sites