Jump to content
Kenbobo

E46 320d : BBO

Recommended Posts

in principiu daca la "mana" se invarte ok motorul nu ar trebui sa ai probleme , desi avem un smart forfour ce tacanea cand porneai motorul si pareau a fi injectoarele deoarece la mana se invartea ok motorul insa la desfacerea motorului s-a descoperit un piston spart.

 

de unde ai bagat motorina ?! sa nu fi avut apa in ea

 

 

nu mi-am facut atelier , sunt doar un piesar-bisnitar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mol Evo Diesel bag tot timpul numai din 2 locuri (unul din Dej unul din Cluj).

 

Ulei Castrol Edge FST 0w40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dap , tot asa merg si eu pe motorina/ ulei , desi la ultimul schimb mi s-a parut cam dubios castrolul si am zis sa incerc un schimb de proba cu mobil esp 5w30 , sunt curios ce o sa fie peste 10mii de km.

 

deci mai ramane de schimbat filtrele (ulei, aer) + ulei , curatat bine intercoolerul/furtunurile/admisia de ulei (ca sa nu ti-o ia pe ulei ca o plita incinsa) , pus turbina noua (nu reconditionata) si pornit motorul .

 

iti recomand sa iti schimbe si garnitura de la teava de ungere a turbinei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand schimb turbo schimb si furtunele tur-retur de ulei pt turbo, garniturile de pe acolo, etc.

 

mai exact codurile astea:

 

11627795266
 
07119905041   x 4 buc
 
07119907291    x 2 buc
 
11422247302  
 
 
13712247398
 
13717787863
 
 
11427781470
 
11427781470
 
 
 
 
Legat de ulei, nu stiu ce sa zic...sa fac oare o proba cu Liqui Moly 5w30?

Share this post


Link to post
Share on other sites

poti sa faci proba cu ce producator vrei tu , doar sa aibe normele LL-04 (asa cum era si 0w40 fst)

 

eu am ales mobilul deoarece il lauda niste prieteni si am zis sa-i dau si eu un test, desi ma batea gandul sa bag 5w30 de-l baga astia la porsche in VW-Audi (castrol verde) dar nu stiu ce norme are pe bmw (daca are) caci pe bidon zice doar de WV 504.00/507.00

 

206718759.castrol-slx-longlife-iii-audi-


in timp ce la mobil 5w30 ESP zice acelasi lucru despre VW  insa este adaugat si BmW longlife 04

 

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 has the following builder approvals:   BMW Longlife 04 MB-Approval 229.31 MB-Approval 229.51 Volkswagen (Gasoline / Diesel) 504 00 / 507 00 Porsche C30 Chrysler MS-11106 Peugeot/Citroën Automobiles B71 2290   B71 2297 Edited by Krebs

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta are specificatii bune

https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/8100-x-max-0w40

 

Ce trebuie sa urmaresti:

 

Indicele de Vascozitate(Viscosity Index) trebuie sa fie mare -- asta il are de 184 

Cu cat VI este mai mare cu atat uleiul isi pastreaza o vascozitate constanta la variatile de temperatura

 

Trebuie sa urmaresti TBN-ul (Total Base Number sau Numarul totat de baze) - asta are 10 mg KOH/g - asta este numarul rezultat in urma neutralizarii acizilor produsi in urma combustiei. - cu cat mai mare cu atat mai eficient.

 

HTHS(High Temperature High Shear - rezistenta uleiului la temperaturi mari si la forfecari mari) trebuie sa fie mare - un ulei bun trebuie sa il aibe peste 3, daca este in 4-5 este excelent. -- asta are 3.6

 

Flash Point ( Punctul de Aprindere al uleiului) - cu cat temperatura este mai mare cu atat mai bine - asta are 228 grade C

 

Pour Point ( Punctul de solidificare) - cu cat temperatura este mai joasa cu atat mai bine, cu toate ca la noi nu sunt temperaturi extrem de scazute, dar este bine sa ai un ulei care nu se solidifica imediat - asta se solidifica la -45 grade C

 

Acum tu te uiti la diferite foi tehnice ale uleiurilor si alegi ce-i mai bun.

Edited by mihaiMAN63

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate la a lui sa mearga LL-01 fiind euro 3 cu turbina pe vacuum , dar la mine este musai LL-04 , eu ii recomand tot un LL-04 si pt a lui deoarece face mai putine depuneri 

Edited by Krebs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic la mine trebuie LL01 dar pana acum tot LL04 am pus, desi in unele locuri scria ca uleiul Castrol Edge FST 0w40 ar fi LL01 nu LL04.

 

PS: Vad ca si la ei pe site scrie tot LL01: http://www.castrol.com/en_au/australia/products/cars/engine-oils/castrol-edge-titanium.html

 

 

 

PS2: Din primele vesti nu e bine motorul. In cel mai rau caz injector topit. Ramane pe dimineata.

Edited by Kenbobo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vrut sa scriu cel mai bun caz doar injectorul, altfel injector + piston + biela si de verificat arborele si ce mai e pe acolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca schimbati uleiul poate va ganditi sa bagati motul,nu toate trompetele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Injectorul e facut dintr-un otel foarte tare, ca vidia. Ma indoiesc sa se topeasca. 

edit: de cand a aparut uleiul Rheinol pe piata (de vreo 4-5 ani) doar pe asta il folosesc si sint foarte incantat de cum se comporta. 

Edited by Calin

Share this post


Link to post
Share on other sites

majoritatea prefera motul,pana la urma e un ulei folosit si in cursele auto si nu degeaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu prea conteaza producatorul , conteaza normele iar uleiul sa nu fie piratat.

 

eu bag Castrol de cand e masina (daca nu punem primul schimb de la Bavaria) si de 250 de mii nu mi-a crapat nici motorul nici turbina , am baga doar 0w40 caci asa a venit masina din Germania si asta au pus si aia la Bavaria .

 

ultimul schimb cam am completat uleiul si am dat vina si pe ulei ,d-asta am zis sa-l schimb , desi am observat ca aveam pierderi pe la senzorul de nivel (pe care l-am si schimbat) , sunt curios dupa atata vreme de 0w40 cum o sa fie cu acest 5w30 (mobil)

Edited by Krebs
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

castrol nu mai e demult ce a fost,plus ca o mare parte care intra pe piata e contrafacut

 

in fine,fiecare cu optiunile lui

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta are specificatii bune

https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/8100-x-max-0w40

 

Ce trebuie sa urmaresti:

 

Indicele de Vascozitate(Viscosity Index) trebuie sa fie mare -- asta il are de 184 

Cu cat VI este mai mare cu atat uleiul isi pastreaza o vascozitate constanta la variatile de temperatura

 

Trebuie sa urmaresti TBN-ul (Total Base Number sau Numarul totat de baze) - asta are 10 mg KOH/g - asta este numarul rezultat in urma neutralizarii acizilor produsi in urma combustiei. - cu cat mai mare cu atat mai eficient.

 

HTHS(High Temperature High Shear - rezistenta uleiului la temperaturi mari si la forfecari mari) trebuie sa fie mare - un ulei bun trebuie sa il aibe peste 3, daca este in 4-5 este excelent. -- asta are 3.6

 

Flash Point ( Punctul de Aprindere al uleiului) - cu cat temperatura este mai mare cu atat mai bine - asta are 228 grade C

 

Pour Point ( Punctul de solidificare) - cu cat temperatura este mai joasa cu atat mai bine, cu toate ca la noi nu sunt temperaturi extrem de scazute, dar este bine sa ai un ulei care nu se solidifica imediat - asta se solidifica la -45 grade C

 

Acum tu te uiti la diferite foi tehnice ale uleiurilor si alegi ce-i mai bun.

UP!!!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca fac o proba cu asta numai sa stiu odata ce naiba are motorul. Ma omoara asteptarea asta. Indiferent ce o fi avand, numai sa stiu si sa vad ca se lucreaza la el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai atunci nici mobil 5w30 esp nu-i rau nea Miai !

 

http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx

 

 

Mobil 1 ESP Formula 5W-30  

SAE Grade 5W-30 Viscosity,

cSt (ASTM D445)  

@ 40ºC 72.8

@ 100ºC 12.1

Viscosity Index 164

Sulphated Ash, wt% (ASTM D874) 0.6

HTHS Viscosity, mPa•s @ 150 ºC (ASTM D4683) 3.58

Pour Point, ºC (ASTM D97) -45

Flash Point, ºC (ASTM D92) 254

Density @ 15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.850

Edited by Krebs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp poti incepe sa te interesezi de altul pe la dezmembrari. Eu, daca ar fi sa trebuiasca sa schimb vibrochen pistoane sau biele mai bine iau un motor chel si stiu de o treaba.

Aduceti-va aminte de patania lul MYX cu motorul asta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.