Bogdan 2023 Report post Posted December 11, 2014 Urmele lasate de honuire. Share this post Link to post Share on other sites
Pole 3728 Report post Posted December 11, 2014 O sa vad maine cum porneste, cum se comporta la toate turatiile, la talpa la mers subturat si verific cu INPA toti parametrii sa fie in regula, ce sunet are motorul la ralanti, accelerat, etc. Daca ceva nu mi se pare ok, renunt si mai caut. Sper sa fie cu noroc. ok,insa si motorul tau inainte sa crape, banuiesc ca se auzea bine, era in parametri si mergea bine la orice turatie, apoi a crapat. deci e cam la noroc. Share this post Link to post Share on other sites
F&F 1632 Report post Posted December 11, 2014 Sa zicem ca e chiulasa. Pai isi ia doar o chiulasa buna si scapa foarte ieftin. Asta daca nu vrea sa si-o repare pe a lui.Orice chiulasa sh as lua, fie ea cat de buna, nu as Pune-o pe motor fără sa o planez înainte și fără să-i fac scaunele.Asa ca mai bine o face direct pe a lui și rămâne cu câteva sute de lei în buzunar, necumpărând alta chiulasa. Share this post Link to post Share on other sites
Calin 747 Report post Posted December 11, 2014 Cu planatul e teorie oarecum. Share this post Link to post Share on other sites
F&F 1632 Report post Posted December 11, 2014 Călin, de ce? Share this post Link to post Share on other sites
Bogdan 2023 Report post Posted December 11, 2014 Orice chiulasa sh as lua, fie ea cat de buna, nu as Pune-o pe motor fără sa o planez înainte și fără să-i fac scaunele. Asa ca mai bine o face direct pe a lui și rămâne cu câteva sute de lei în buzunar, necumpărând alta chiulasa. Asa este. Planata, rectificata, schimbate simeringuri de supape, schimbata garnitura de chiulasa. Nu neaparat. Unele chiulase nu mai merita facute. Depinde ce stricaciuni gasesti. Share this post Link to post Share on other sites
F&F 1632 Report post Posted December 11, 2014 Pai da, Bogdan. Orice chiulasa pui înapoi pe motor, mi se pare logic sa o dezechipezi complet înainte. Bineînțeles ca dacă e strâmbă sau crapata o arunci și iei alta, la care oricum faci operațiunile spuse de tine mai sus. Share this post Link to post Share on other sites
Calin 747 Report post Posted December 11, 2014 De strungarul/frezorul/sculerul matritzer care o face. Cateva sutimi in plus deja e bai. Romanul, ca asa e invatat trebuie sa ia din chiulasa pana cand te barbieresti in ea. Garniturile, in functie de grosime, variaza mult de la Victor Reinz de ex la Gates. Camera de explozie numai e aceeasi. Temperaturile urca simtitor. De aici trageti concluziiile. Sint patit pe proprie piele, de aia zic. La fel de bine am schimbat o chiulasa la o Astra 1.7 cu motor Isuzu fara sa fac absolut nimic. Am curatat bine cu scotch brite blocul si chiulasa de la schrot, am pus vechea garnitura ai gata. Motorul merge brici si acum. Share this post Link to post Share on other sites
Bogdan 2023 Report post Posted December 11, 2014 Eu colaborez cu un atelier facut de unul care a lucrat inainte la Turbomecanica. Un mos pervers care si-a luat de acolo o gramada de echipamente la pret de fier vechi. Ies foarte bine chiulasele la ei. Au si o masina d-asta smechera pentru rectificat supape. Acolo e alt mos nebun care iti baga cardeli d-alea perverse ca sa vada daca stii despre ce e vorba sau nu. De exemplu, mi-a bagat una despre "amorsa de fisura". Evident ca l-am tras inspre o discutie despre rigips daca tot a dat-o in prosteli d-astea. Share this post Link to post Share on other sites
F&F 1632 Report post Posted December 11, 2014 Călin, pai camera de explozie rămâne la fel, nu? Doar tocmai de aia garnitura va fi mai groasa decât standard, ca sa anulezi diferența obținută prin planare. Greșesc? Share this post Link to post Share on other sites
Bogdan 2023 Report post Posted December 11, 2014 Garniturile, in functie de grosime, variaza mult de la Victor Reinz de ex la Gates.Adica vrei sa spui ca nu respecta cotele? Călin, pai camera de explozie rămâne la fel, nu? Doar tocmai de aia garnitura va fi mai groasa decât standard, ca sa anulezi diferența obținută prin planare. Greșesc?Exact asa e. In functie de cat se ia din chiulasa ca sa fie plana, chiulasa iese la cota 1 sau 2. In functie de cota iei garnitura de chiulasa. Cu cat e cota mai mare, cu atat e garnitura mai groasa. Share this post Link to post Share on other sites
Calin 747 Report post Posted December 11, 2014 Nu te pui niciodata cu mosnegii care au stat o viata langa freza sau masini de rectificat. Aia te mananca pe pita, au facut meserie o viata. Si in general principiile de baza la o prelucrare sint cam aceleasi, fie ca-i vorba de un motor de X6 sau unul de dacie Luati sublerul si mergeti pe la magazinele de piese, faceti niste masuratori intre diferiti producatori. Comparati si puneti rezultatul aici. Share this post Link to post Share on other sites
umbrella 933 Report post Posted December 11, 2014 Ciupa plus rares Isi dau pupi si se aproba reciproc Share this post Link to post Share on other sites
Bogdan 2023 Report post Posted December 11, 2014 Chiar are dreptate. Ar trebui sa fiu o infectie sa nu-i recunosc meritele. Share this post Link to post Share on other sites
F&F 1632 Report post Posted December 11, 2014 Oricum, asta cu meseriașul e vorba de eroare umană. La fel de bine aia care ii pun chiulasa înapoi pot folosi aceleași șuruburi sau le pot strânge la cuplu greșit.. Apropo, sunt sigur ca exista aparat automat în care prinzi chiulasa, selectezi programul și apeși un buton, după care mergi la cafea. Teoretic, factorul uman iese din discuție, în cazul asta, și chiulasa iese boboc. Practic, poate să fie selectat programul greșit. Share this post Link to post Share on other sites
Calin 747 Report post Posted December 11, 2014 Da, sau CNC-ul sa fie reglat prost. Sau cutitele de aschiere sa fie poldi si nu vidia.. Share this post Link to post Share on other sites
Scufi 1567 Report post Posted December 11, 2014 in fabrici, ca am fost la aston martin, iti strange suruburile in acelasi timp. nu apar tensiuni. dar era un robot mai scump decat masina Share this post Link to post Share on other sites
Flappy 1036 Report post Posted December 11, 2014 Exista d-aia cu program, da' pretul e obscen. Dincolo de obscen. sute de mii de dolari. Share this post Link to post Share on other sites
Calin 747 Report post Posted December 11, 2014 Cumva era un KuKa? Share this post Link to post Share on other sites
F&F 1632 Report post Posted December 11, 2014 Am văzut și eu aparate de alea. Are nșpe capete de înșurubat care lucrează simultan. Share this post Link to post Share on other sites
Scufi 1567 Report post Posted December 11, 2014 nu stiu marca. era rapid si eficient Share this post Link to post Share on other sites
Bogdan 2023 Report post Posted December 11, 2014 Oricum, asta cu meseriașul e vorba de eroare umană. La fel de bine aia care ii pun chiulasa înapoi pot folosi aceleași șuruburi sau le pot strânge la cuplu greșit.. Apropo, sunt sigur ca exista aparat automat în care prinzi chiulasa, selectezi programul și apeși un buton, după care mergi la cafea. Teoretic, factorul uman iese din discuție, în cazul asta, și chiulasa iese boboc. Practic, poate să fie selectat programul greșit. Nu e chiar asa. CNC-ul nu inseamna disparitia masinilor unelte folosite manual. Da, exista astfel de aparate, dar cine are bani sa investeasca atat de mult? Iar daca cineva ar investi, cati oameni ar fi pregatiti sa plateasca pe masura? Oricum, exista meseriasi care sunt in stare sa planeze o chiulasa fara sa o strice. La fel cum exista meseriasi prosti. Depinde unde te duci. Share this post Link to post Share on other sites
Pole 3728 Report post Posted December 11, 2014 si ce, nu poti tocmi 10 tigani sau cate suruburi sunt, sa stranga la comanda, simultan si in tandem, o chiulasa ? Share this post Link to post Share on other sites
Scufi 1567 Report post Posted December 11, 2014 nu, ca nu mai ramane nimic dupa ce termina. Share this post Link to post Share on other sites
Bogdan 2023 Report post Posted December 11, 2014 (edited) Daca tot ii chemi, da-le 10 chiulase sa le stranga si sa le duca la fer. Aluminiul are pret bun. Edited December 11, 2014 by Bogdan Share this post Link to post Share on other sites