Jump to content
Kenbobo

E46 320d : BBO

Recommended Posts

E parerea mea, dar la 2500 sa ai presiunea maxima in admisie nu mai e o masina de zi cu zi. In primul rand, zgomotul de diesel la ture inalte e deranjant. Trendul actual este sa ai putere cat mai jos >1300-2200. 

Mai ales ca e cu geometrie variabila, se putea face un cuplu stabil intre 1750-2200, drept ca dat din linie. 

 

Multi care conduc masini, nu schimba nici macar la 2200, sa nu mai vorbim de 2500. Practic turbina aia va sta mai mereu sub plaja ei de eficienta. De asta te-am intrebat daca a calculat cineva ceva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuplu maxim la 2500 insemnand peste 450nm, la 2000rpm am vreo 230nm, o poti conduce lejer prin oras. Oricum nu e pompe duse sa traga pana la 2000rpm.

 

Am condus-o vreo 40km prin oras si chiar nu vad nici un dezavantaj, se misca bine.

 

PS: Oricum, nu pot explica senzatia in scris, daca ai fi din zona mea te-as lasa sa o conduci si te-ai convinge singur ca e ok iar masina nu e pt soferi de VW e pentru mine si daca se va vinde, o va lua cineva care cat de cat stie cum sa o conduca :D

 

 

Am condus multe BMW-uri 2.0d stock, iar la 1300 prin oras sunt lesinate, chiar si stock sau stock + remap sub 2000 oricum nu fac nici o treaba.

Edited by Kenbobo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de cuplu aici ci de eficienta turbinei, strans legata de numarul rotatiilor ansamblului, debitul de aer, diferenta de presiune si raportul A/R.

 

gtx4202rcompressmap.gif

 

 

Fiecare model de turbina are un tabel asemanator, asta de aici e foarte mare, nu e cazul tau. Pe linia mediana sa-i zic asa, sunt trasate niste eficiente. La un raport al presiunii de 2.75 si un debit prin turbina de 80 lb/min, obtii eficienta de 78%. Ea variaza pana la limita de surge, cand se duce in nas. Asemanator se intampla si cand turbina merge mai incet, sau debitul este prea mic pt presiunea respectiva. 

 

Nu sunt calcule de savanti, dar astea se creioneaza dinainte, pentru o putere anume, in functie de caracteristica motorului. 

 

 

Te cred ca cuplul este spectaculos si te face sa zambesti.

 

PS. Te-as refuza politicos, caci nu prea conduc masinile altora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina mea tine maxim safe 3200mbar total (2200 boost). Momentan maxim boost e 2900mbar, presiune pe care o duce lejer.

 

In regiunea de cruising a motorului (1300-2400rpm si pana la 50% din pedala) oricum am boost redus pt consum mai bun,  debit mult mai mare datorat paletelor duble, astfel turbina chiar si cu o presiune redusa fata de una normala poate baga suficient aer incat masina sa se miste bine dar motorul sa nu necesite mult lucru mecanic pt a o invarti. 

 

Turbina a fost calibrata ca la boost de 1.9 bari(2.9 total) sa se invarta la max 50 000rpm.

 

Sub 2500 si mai putin de 85mm^3 de motorina nici nu cer presiune maxima in turbo tocmai pt a evita fenomenul de surge.

 

Am probat si tija inchisa 80% sub 2500rpm dar nu are sens pt ca oricum nu era diferenta mare la presiune iar cu turbina cum am eu, nu presiunea e cheia ci debitul. Un exemplu: cu turbina asta la boost 1.3(2300mbar) trage mai bine masina si nu am fum deloc  in schimb cu cea veche, cu aceeasi cantitate de motorina si 2600mbar aveam fum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.