Jump to content
ZyZ

Scirocco 2 16V Turbo

Recommended Posts

Povestea a inceput in 2006, cand am cumparat un Scirocco 2 editie Kamei X1 din '82 (aceeasi varsta cu mine) cu fix 50 mil, platiti in 10 rate dintr-un salar de 5 mil :)). Am luat-o intr-o stare foarte proasta, atat tehnic, cat si estetic. Din fabrica masina a avut un 1.8 8V injectie mecanica si 112 cai, care la momentul cand am luat-o avea dereglat tot ce putea fi dereglat la un motor (distributie, injectie, aprindere, tot). Pe portiera de la sofer, cineva interesat ar fi putut numara cel putin 4 nuante de culoare. Pragurile, panourile spate, aripile si podeaua erau pline de rugina. In schimb, structura de rezistenta a masinii era OK. Acum, dupa 7 ani, 4 motoare si nu mai stiu cate cutii de viteze, masina a ajuns in urmatoarea configuratie:

 

Motor:

 

- motor 1.8 16V PL, la baza 128 de cai, reconditionat complet

- pistoane + biele forjate Audi RS2

- vilbrochen forjat

- chiulasa reconditionata, portata si polisata cu axe cu came de 1.8 16V KR (139 cai la baza)

- garnitura chiulasa metalica MLS, raport comprimare ~ 8.0:1 

- pompa de ulei debit marit Audi 2.0 ACE

- cuzineti KS coated

- electronica Digifant cu chip Bar-Tek

- rampa injectoare + injectoare Audi 20VT 330cc

- cutie de viteze 020 5+1 cu LSD

- galerie evacuare custom inox cu flansa T3

- turbina IHI RHB52XW, ball-bearing, racita cu apa

- admisie custom cu FMIC si BOV Tial

- furtune turbo Autobahn88

 

 

Interior: 

 

- scaune Sparco Speed, centura Sparco in 3 puncte

- ceasuri bord 16V (8000 rpm, 260 km/h)

- ceasuri Glowshift presiune ulei, boost, AFR, voltaj + ceas temperatura ulei OE

- comutatoare contact, pompa benzina, electroventilator

- buton pornire motor

- interiorul golit, acoperit cu mocheta

 

 

Exterior:

 

- sasiu intarit, cu bara aditionala antiruliu inferioara fata (K-bar)

- eleron Scirocco GT2

- bodykit Scirocco GT2 cu spoiler fata Kamei X1

- jante Borbet BS 9J 16"

- suspensie reglabila coilover Ta-Technix

- grila fata custom

 

Am incercat pe cat posibil sa o fac cat mai simpla, curata si apropiata de stock, ca sa nu dea de banuit. Intotdeauna mi-a placut conceptul de sleeper. Masina cantareste in jur de 750kg, iar motorul merge cu presiune maxima in turbo de 1.2 bar. Urc si cateva poze mai vechi cu istoria masinii, cu bune si rele.

post-9-0-24313700-1385975689_thumb.jpg

post-9-0-48367600-1385975695_thumb.jpg

post-9-0-98072400-1385975698_thumb.jpg

post-9-0-00577300-1385975701_thumb.jpg

post-9-0-97588300-1385975702_thumb.jpg

post-9-0-78097500-1385975704_thumb.jpg

post-9-0-56449200-1385975710_thumb.jpg

post-9-0-18424800-1385975721_thumb.jpg

post-9-0-33922000-1385975726_thumb.jpg

post-9-0-10047100-1385975788_thumb.jpg

post-9-0-66930000-1385975789_thumb.jpg

post-9-0-40016100-1385975791_thumb.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suuuper. Ai idee cam in cat face suta ? Mai multe poze cu interiorul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

smecherie, pune cu interiorul o poza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am poze recente, nici cu interiorul, nici sub capota. Asta e singura pe care am gasit-o:

 

 


Multumesc pentru aprecieri  :)

post-9-0-44261100-1385976798_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa pui si ceva filamri de la curse daca ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am, dar trebuie sa ajung acasa, sa le tai si sa le uploadez pe youtube. E o idee sa fac si asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misto. Cam asa ceva vreau sa fac si eu din pisica, numai ca eu gasesc piese garla. Tu cum faci rost de ele? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piesele pentru mecanica se gasesc destul de usor. E platforma A2, comuna cu Golf 2/3. Cu piesele de caroserie (chedere, interior) am restante. De obicei le iau din afara, de la firme care se ocupa cu asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca am si ceva filmulete deja urcate pe iutub:

 

Asta e cu motorul 16V aspirat, dar cu cateva bunatati (axe, volanta, admisie, evacuare, etc.):

 

https://www.youtube.com/watch?v=-dIsaZqu0lM

 

Iar asta e imediat dupa ce am adus masina in Bucuresti, dupa rodaj, cu limitare la 6000rpm si presiune de 0.6:

 

https://www.youtube.com/watch?v=QqLSXNxkBOg

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte misto masina.am cochetat si eu la un moment dat cu ideea unui scirocco,puteam sa iau unul destul de ieftin si in stare buna

 

cred ca era modelul mai nou,cu farurile rotunde duble,motor de 1,8 parca

 

ma rog,pana in primavara sper sa mi termin si eu masina poate ne intalnim la o tura pe undeva :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu mare placere. Ce ai vazut tu era Scirocco 1, fabricat intre 1974-1982.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo Zyzule :P

Zic si eu BRAVO desi habar n-am ce i-ai facut masinii, deloc nu ma pricep. Ma uit in postul tau de deschidere si vad garnitura chiulasa metalica MLS, raport comprimare ~ 8.0:1, pompa de ulei debit marit Audi 2.0 ACE si-mi spun "vai de mine, ZYZ stie pe dinafara combinatii si permutari de motoare", ca sa nu mai zic de faptul ca stie exact ce avantaje ofera frankenstainu' asta de piese si subansamble de la alte motoare.

 

Like.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi Simileo. Cel mai usor sa iti arat ce fac toate astea ar fi sa te dau cu ea. KIP, nu am cronometrat-o de cand e turbo, pentru simplul fapt ca fara slick-uri nu prea pot pune puterea pe asfalt decat dupa 120-130, treptele 1 si 2 sunt doar de amuzament. Cu motorul aspirat facea 6.5s 0-100 si in jur de 14s 402m. Sunt reticent in a-i cronometra 0-100 pentru ca ar trebui sa-i pun slick-uri, si nu stiu daca ar tine cutia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bai, chiar am fost admirativ :)

 

de ce nu va plac si motoretele, of

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca te incalzeste cu ceva, sa stii ca mie-mi plac

 

dar daca-mi iau, mor sigur :lol:

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mult s-a mai muncit la ea. Felicitari!

Mersi ifx. Ma bucur sa vad ca ce iubesc eu place si altora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am avut cateva scutere, se pune? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte FOARTE tare masina! Bravo Zyz-ule! intr-o zi cu soare poate-mi prezinti masina :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu mare placere. Pana acum doar Ciupa a vazut-o live.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte tare masina. Felicitari pentru munca depusa.

 

Ai masurat-o vreodata pe dyno ?

 

La ce rotatii incepe sa lucreze turbina ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cu cat boost dai in ea acum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.