Bogdan 2023 Report post Posted February 1, 2014 Asta merge deja de un an cu Mazda aia, deci n-a avut probleme ascunse. Share this post Link to post Share on other sites
viper05 37 Report post Posted February 1, 2014 Nu sunt exceptii, atat valoreaza un saab 9-3 acolo. cu itp nou si cu taxa de drum platita, asta nu inseamna ca atat valoreaza masina ta nu asta vroiam sa spun , eram doar curios de diferenta de pret Share this post Link to post Share on other sites
DOMI 35 Report post Posted February 3, 2014 (edited) ca idee era listata la 5850 de euro, am negociat la 5500 si a pus si o baterie noua care era cam slaba, probabil si de atata stat in parc... Tot ce erau sub 5k erau diesel si in general lovite toate...cu tot felul de indoituri si scrijelituri nereparate.. iar asta spune multe in general de genul de oameni care le-au tinut asa... Ce mai gasisem benzina si automat prin Belgia/olanda an minim 2006 erau de la 6500 in plus, unele si mai scumpe dar aununturi vechi, sanse slabe sa se dea la banii aia... In rest mai platesc luna asta vreo 700 de euro RCA + vreo 800 taxe, statul belgian e singururl stat din Vestul europei din cate stiu eu la concurenta lejera cu japca din Romania in privinta impozitelor si taxelor anuale pe masini... in schimb nu stiu ce dracu jenti sa ii cumpar...oricum tot pe 16 o sa fie tin prea mult la cocoasa mea... Edited February 3, 2014 by DOMI Share this post Link to post Share on other sites
Bogdan 2023 Report post Posted February 3, 2014 Ai vandut E34? Share this post Link to post Share on other sites
DOMI 35 Report post Posted February 3, 2014 (edited) l-am dat.. incepusa rugina si cred ca se ducea si cardanul... nu mai aveam nici un chef sa bag bani in ea.. Complicat si cu inmatriculatul in Belgia ... Si-a facut traiul saraca.. 5 ani si vreo 120k km.. si-a scos banii Edited February 3, 2014 by DOMI Share this post Link to post Share on other sites
Calin 747 Report post Posted February 3, 2014 (edited) Tot ce erau sub 5k erau diesel si in general lovite toate... Sa nu iti para rau dupa diesel, au motoare de Fiat, JTD-uri Edited February 3, 2014 by Calin Share this post Link to post Share on other sites
viper05 37 Report post Posted February 3, 2014 Nu de opel? Share this post Link to post Share on other sites
Calin 747 Report post Posted February 3, 2014 (edited) Opel nu a facut motoare diesel niciodata din cate stiu eu, tot ce a pus pe masini sint imprumutate de la Isuzu, Fiat, Ford cele de1.7 Dti si Cdti sint isuzu, cele de 1.3, 1.9 si 2.0 16V Ecotec sint JTD-urile de la Fial, Alfa Edited February 3, 2014 by Calin Share this post Link to post Share on other sites
viper05 37 Report post Posted February 3, 2014 Da si dreptate , stiam ca are acelasi motor ca si opelu dar nu stiam ca apartine grupului fiat Share this post Link to post Share on other sites
DOMI 35 Report post Posted February 9, 2014 nu imi pare dupa diesel, diesel sh nu o sa cumpar niciodata. Noi poate, dar sh.. never ever... Dupa ceva chinuiala am reusit sa fac revizia. Nu a fost simplu de loc..... Caut un magazin de piese pe net, gasesc o adresa in apropiere magazin marisor care promitea sa aibe cam tot ce aveam nevoie pe stoc.. Zis si facut, cumpar 6 L de ulei Shell Helix 5w-30, si filtrele necesare, de ulei si aer...vreo 75 de euro.. Cu toate in probagaj, ma duc la un service de cartier gen, la mai putin de 1 km de unde stau si ma programez. Ma duc la programare si ma refuza cand sa bag masina, pe motiv ca nu am cumparat uleiul de la ei ( nu mi-au zis nimic de genul asta). Trag niste injuraturi si in ziua urmatoare ma duc inapoi la magazinul respectiv sa ii intreb de un service care ma accepta cu piesele mele... Mohamed de la magazinul de piese imi recomanda el un service al unui var, in speta "Garage Malik", unde Malik e "specialiste" Mercerdes... ( cei care cunosc Bruxelles un pic stiu despre ce vorbesc, practic cine nu stie franceza, se descurca de minune cu araba in Bruxelles..) Asta ma programeaza pentru sambata la 9. LA 9.02 eram in fata la service, service-ul se deschie intr-un final la 9.15. Se apuca de masina. Urca masina pe elevator, indoaie usor pragul care de plastic, ma rog e plastic care isi revine.. dau jos masina de pe elevator, cade suportulde cauciuc pentru cric.... il monteaza la loc, probabil va cadea la prima groapa.. Eu stiam ca astia din Bruxelles care nu traiesc din ajutor social care mai stiu cum merge treaba se duc toti in Germania la mecanic, , dar ma gandeam un kkt de revizie se poate face relativ usor... Se pare ca m-am inselat... Treaba asta cu revizia mi-a halit vreo 3 zile..bine ca la cati km fac eu o sa o fac odata pe an doar...Urmatoare se va face la Aachen.. Share this post Link to post Share on other sites
Pole 3728 Report post Posted February 9, 2014 Dar cati km faci pe an de trebuie sa faci revizia anual ? oricum, e un cacat de revizie, nu inteleg logica sa nu o faci la orice service, plm si un babuin trepanat e in stare sa schimbe un ulei si un filtru. Share this post Link to post Share on other sites
Laur 430 Report post Posted February 9, 2014 In teorie, dar sa vezi atunci cand iti rupe surubul de golire sau cand uita sa il puna inainte sa toarne ulei, lol. Share this post Link to post Share on other sites
Pole 3728 Report post Posted February 9, 2014 ok, dar ca sa mergi in alta tara sa faci o revizie, mai ales cand traiesti in Belgia, mi se pare absurd... nu e ca si cum imediat ce ai trecut granita, brusc esti cumva in alta dimensiune, unde mecanicul este de fapt un fel de inger super intelept, un misionar al teoriei reviziei, calea si adevarul absolut in tainele schimbului de ulei... lol, sa fim seriosi. Share this post Link to post Share on other sites
Bogdan 2023 Report post Posted February 9, 2014 Sunt multe chestii care pot sa fie gresite la o revizie. Mecanica pare foarte simpla, insa pe masura ce avansez imi dau seama cat de multe mici detalii conteaza. De exemplu, mi-a venit un E90 320d cu N47 care avea probleme cu presiunea de ulei. I se aprindea in bord avertizare despre asta. Cica s-a intamplat imediat dupa revizie. Atunci m-am gandit la filtrul de ulei. La orice alt BMW diesel modern, impingi filtrul in capac pana se fixeaza si apoi il insurubezi in suport. La N47 trebuie sa pui inainte filtrul in carcasa pentru ca are in partea de jos un piciorul de plastic pe care este montat un o-ring. Daca nu pui ala cum trebuie in gaura aia, va pierde presiune de ulei pe acolo. Plus ca, in rest, s-au intamplat multe schimburi de ulei de motor cand vreun mecanic idiot a dat jos uleiul din cutie in loc de uleiul din motor. Cel mai bine este sa mergi la cineva care se pricepe si pentru cea mai mica interventie. Share this post Link to post Share on other sites
DOMI 35 Report post Posted February 9, 2014 ok, dar ca sa mergi in alta tara sa faci o revizie, mai ales cand traiesti in Belgia, mi se pare absurd... nu e ca si cum imediat ce ai trecut granita, brusc esti cumva in alta dimensiune, unde mecanicul este de fapt un fel de inger super intelept, un misionar al teoriei reviziei, calea si adevarul absolut in tainele schimbului de ulei... lol, sa fim seriosi. Pole, tot ce nseamna servicii , de la montat un bec pana la antene satelit, magazine de orice fel, service de roti, etc etc in afara de lanturi mari gen carrefour sunt detinute de arabi, care constituie la ora asta cam 30% din populatia bruxellului, asta oficial.. Si sa stii ca esti in alta dimensiune cand treci granita... Daca Romania e curul europei de est, belgia este curul europei de vest ... In afara de cei f bine platiti care lucreaza in diverse instituii incepand cu Comisie, Parlament, NATO etc etc nimeni nu vine sa emigreze in Belgia, doar arabii vin aici.. restul se duc si ei in Spania, italia, Germania, uk etc... Si Bogdan are dreptate, initial am zis si eu ca tine, ca orice maimuta cu 2 chei poate schimba uleiul.. dar uite ca au dat buleala.. Scoala marocana si algeriana de mecanica e cunoscuta in toata lumea... Aachen e la 150 de km de bruxelles.. ma pot duce lejer..daca fac km in ritmul in care ii fac acum cu tot cu un drum de romania pe an ma indoiesc ca sar de 12k km, maxim 15 k adica intervalul de revizie la masina asta.. Ori sa ma duc la reprezentanta la revizie, dar parca nu imi vine sa arunc banii la reprezentanta de aiurea pentru un kkt de revizie..mai ales la o masina care are aproape 8 ani si niscaiva km... Dar o sa ma intereasez de cost, daca nu e exagerat de scump o sa ma duc.. Aachen e foarte misto si cand am drum acolo fac si ceva shopping, mai beau o bere nemteasca, nu e o corvoada sa merg pana acolo.. Ma rog, anul asta am scapat... Share this post Link to post Share on other sites
KIP 687 Report post Posted February 9, 2014 DOMI, sa intelegem ca in viitorul apropiat o sa ne saluti cu Allah Akhbar ? Misto masina, sa o turezi cu placere. Share this post Link to post Share on other sites
siulian 8 Report post Posted February 14, 2014 (edited) Numere de export ca inca nu mi-a venit rezidenta nici mie nici nevestei...e o birocratie infioratoare, incep sa am respect fata de administratia romaneasca, pana la urma cred ca o sa o inmatriculez cu numere speciale, pentru comisie... Sper doar ca nu esti la comuna 1000 BXL. Mie mi-a "venit" numarul national(anexa 19 si anexa 8) dupa 4 luni In rest, DOMI nu exagereaza..e un fel de Bucuresti, cu claxoane, cu oameni nervosi si extrem de multe ambuteiaje + multi arabi si multi colorati PS: pacat ca ai schimbat marca, te puteam ajuta cu un tester moca daca era cazul Edited February 14, 2014 by siulian Share this post Link to post Share on other sites
DOMI 35 Report post Posted April 11, 2014 (edited) MAri noutati nu am, doar ca am luat jenti si gume de vara.. niste Dezent de 16 inch cu anvelope Dunlop Sport Blue Response.. B la consum, A la comportament pe umed... si un mare plus destul de silentioase..Au iesit binisor in testul ADAC, mi se pare ca au luat chair locul unul in 2013 la nu stiu ce dimensiune... Toata afacerea, jenti + gume + montaj, vreo 700 de euro.. Intre timp am facut vreo 5k km, nu am descoperit nimic in neregula la masina, merge brici.. MAsina asta devine chiar plictisitoare. nu prea am de bagat bani in ea... , acum ca am scapat de gume. A venit si decizia de impozitare, sa ma pupe in cur imputenia asta de stat Belgian.. taxa de inmatriculare + impozit anual 722 de euro !!!!!!!!!! In DE era probabil vreo 60 inmatricularea si vreo 140 pe an.impozitul... O singura chestie asta avea sa ii reprosez, si anume ca la viteze mai mari e zgomot marisor la interior, nu stiu daca era de la gumele de iarna care erau niste mizerii sau e ea antifonata mai prost..e chiar incomod sa mergi cu mai mult de 140 pe gps mai multa vreme... In rest ce sa zic, astept sa vad la un drum mai lung cum se comporta, si sa vad zgomotul la viteza mai mare cu noile gume.. Si drum lung am chiar in curand de facut, plec in Spania de paste, pe Costa Brava am gasit o casuta ieftina... si plec in noaptea asta... Edited April 11, 2014 by DOMI Share this post Link to post Share on other sites
jeleu 245 Report post Posted April 11, 2014 Cat e mai exact impozitul pe an, fara taxa aia de inmatriculare ? Share this post Link to post Share on other sites
DOMI 35 Report post Posted April 11, 2014 360 si ceva pe an... enorm, cred au printre cele mai mari impozite auto auto din europa, laolalta cu Romania. Sa vezi acum taxe de inmatriculare noi, le-au schimbat anul trecut.. la un tuareg sunt cu motor de 3.5 l nou sunt cam 7k... Share this post Link to post Share on other sites
jeleu 245 Report post Posted April 11, 2014 Destul de mare 360 euro la un motor de 1.8. Cred ca la motoare de 3.0 sunt enorme, nici nu vreau sa ma gandesc la 5000cmc. Share this post Link to post Share on other sites
DOMI 35 Report post Posted April 11, 2014 Motorul e de 2L, dar in belgia conteaza puterea motorului la impozitare, in cazul meu 150 de cai.. deci ii arde bine si pe astia cu golfulete 1.4 TSI de exemplu... Share this post Link to post Share on other sites
DOMI 35 Report post Posted April 30, 2014 (edited) L.E. ..la plangerea lui Pole, 2 posturi mai jos gasiti si varianta scurta Am revenit din Spania, din vacanta. Foarte misto Costa brava, recomand.. La intoarcere am revenit pe valea Loirei, neinspirat, bani si timp pierduti. Per total, drum dus intors, ocolori, plimbari etc, am facut vreo 3300 de km.. O singura problema, un bec de ceata imi dadea eroare in bord, nici nu stiam unde dracul e, si-a revenit cred cand am trantit capacul de la portbagaj... LA intoarcere i-am luat si pe aia cu care ma intalnisem acolo sa vada si ei Belgia, am fost 4 adulti in masina si 2 copii, bagaje, incarcat varf nu vedeam nimic in retrovizoare...consum de vreo 8 % mers cu 125-135 /pe gps ( in bord era mai mult ) , folosind majoritatea timpului cruise control.. LA dus am facut un mic experiment, masina mai goala, doar eu, nevasta si bandit + 2 rucsaci, am mers vreo 100 de km cu 110 cu cruise control, a iesit un consum de 6.8, dar cine dracul merge asa pe autostrada... deci consum foarte decent zic eu.. la o masina de 1.7 t goala si cu cutie automata... Impresii de vacanta.. Costa brava e ceva foarte misto, merita mers si vazut. Barcelona e aproape, mi-a placut mult, am gasit si un Irish pub unde mi-au dat aia un tricou cu Guiness rezervat consumatorilor fruntasi.. (adevarul e ca am crapat de vreo 50 de euro bere guinees in cateva ore..., meritam un tricou.. , a fost muncit ) Valea Loirei.. teapa.. e ca si bucataria frantuzeasca, mult zgomot si pompa pentru 2 morcovi si o mana de orez... Iesind de pe autostrada si mergand pe drumul judetean, pe langa rau, nu vezi mai nimic. Satele sunt cu case neingrijite, darapanate, peisajul e un fel de lunca obosita, si nu se vede nici un castel. Am stat o noapte in Tours, un orasel cu un centru vechi dragut, dar nimic spectaculos, cam ca orice orasel din vestul europei.. Ca sa vezi castelele trebuie sa mai ocolesti ceva km, ajungi la o poarta de unde se vede maxim ceva din gradina, daca are, si acolo scuipi vreo 12-15 euro/cap sa te plimbi pe acolo ... Am vazut vai si privelisi mult mai frumoase in alte tari din europa, cu niste sate de poveste cu piete vechi, targuri pline de viata, preturi decente si pe fiecare varf de deal si fiecare sat cu castelul lui, mai mare, sau mai mic, cu crame, cu restaurante de tot felul, cu terase, cu tot ce vrei... De scorurile de prin franta, nu mai zic.. acum am aflat si eu din ce traiesc astia, ca stiam ca nu muncesc neam.... din jumulit turisti, si taxe pe autostrazi si benzina... Drumul , majoritatea lui prin franta , cu scorurile la combustibil , mancare, si taxele de autostrada m-au ingrozit... in orice alta parte plecam cu ,aceasi bani parcugeam o distanta dubla cu tot cu cazarea intermediara... As mai merge in spania, dar nu stiu cum dracul sa oclosec Franta, As putea sa incerc pe marginea germaniei, elvetia, si o bucatica de italie, dar e un ocol destul de zdravan totusi, nu mare problema daca nu te grabesti... In rest, masina a fost foarte ok, neasteptat de comoda la drum lungi si problema cu zgomotul la viteze mari s-a domolit, era cum banuiam, de la gume... Edited April 30, 2014 by DOMI Share this post Link to post Share on other sites
Pole 3728 Report post Posted April 30, 2014 asta zici ca tine blog... Share this post Link to post Share on other sites
DOMI 35 Report post Posted April 30, 2014 (edited) La comentariul lui Pole, revin cu varianta scurta : -am fost in vacanta in Spania -in spania mi-a placut, din pacate a trebuit sa traversez Franta. -Am facut vreo 3300 de km si masina a mers bine. -Franta ar trebui sa fie cam ultima tara de vazut din Europa, daca mai aveti altele pe care nu le-ati vizitat inca, mergeti mai intai acolo... Edited April 30, 2014 by DOMI Share this post Link to post Share on other sites