Jump to content
DOMI

tradare :) am trecut la Saab

Recommended Posts

poate daca ai numarat asa: 0, 0,5, 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 ce e asa incredibil, ce tot vorbiti de scart si alte prostii

Iti intra ESP si de la mici denivelari, si de la torque steering mai ales..

Ai condus recent o masina cu tractiune fata si un pic de cuplu ? Nici macar nu trebuie sa fie foarte mare, e suficient si 250 NM cat am eu.

La modele de Saab T si volvo cu ceva motor gen t5 apare torque steering si cand accelerezi pe autostrada in linie dreapta..cu asfalt ca in Olanda, aproape indiferent de viteza, ca de asta  au  toate masinile sport bune, cu ceva cai, tractiune spate sau integrala... 

Asta e si cea mai mare problema a masinii de fapt, care are o directie si un raspuns excelent,de altfel,  directie care sa imi placa mai mult, cel putin   din ce am condus pana acum eu am vazut doar la seria 1...

IN sfarsit, nu are importanta... mai distrati-va putin pana mai apare ceva pe chat... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, la Domi e suparare mare pare-se

 

 

Domi, uelcom in lumea relaxarii tata. aici pi forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce ... mea o tot dai cu "distrati-va putin pana mai apare ceva pe chat" ? ma enerveaza maxim cliseele astea de bosumflism virtual.

 

acum deja o dam in sforaieli, ca intra esp de la denivelari si alea.

 

iar daca masina are probleme de torque steering la 150 de cai si cand schimba a 3-a, insemna ca e defecta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

D-aia nu-mi place mie tractiunea fata. BMW-ul e tren la acceleratii bruste si la viteza mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E mai usor de tinut in frau o masina cu tractiune fata decat una cu tractiune spate. Iti pleaca, iei piciorul din gaz si gata. In viraje, e mai iertatoare din acelasi motiv. Dar cam aici se termina avantajele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi se pare.

 

Eu zic ca e mai usor de tinut in frau o masina cu tractiunea spate. Cel putin e mai usor de oprit un derapaj, iei mai usor controlul.

 

Pe de alta parte, daca la tractiune fata pierzi in curbe tractiunea si subvirezi, sansele s-o sugi sunt enorme.

 

Si la tractiunea spate tot asta trebuie facut. Nu mai apesi pe acceleratie si masina in general isi revine. Mai corectezi un pic din volan in plus.

 

Adica vreau sa spun ca tractiunea spate e mai usor de citit, mai previzibila.

Tractiunea fata e ciudata.

Edited by Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pole's list:

1. MAS

2. DOMI

3. Atentie celor care au userul scris cu majuscule!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde in ce moment si cum iei piciorul de pe acceleratie, si la tractiune fata si la spate. Daca se ia brusc piciorul de pe gaz se ajunge la ce se cheama (liftoff oversteer), adica masina supravireaza. La tractiune spate e chiar una din metodele de initiere a unui drift.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Total de acord cu ultimul post al ciupanului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil irelevant, dar uitati-va la testele unor masini gen Clio Sport sau Focus RS. Veti vedea ca in curbe supravireaza. Nu e chiar asa de simpla nici una nici alta, la limita. Asta ca sa nu mai spun ca sunt masini cu tractiune spate si comportament radical diferit intre ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, insa, ca o regula, tractiunea spate e aia adevarata. Aia care-ti permite si viteza pe circuit si senzatii tari. Tractiunea fata e o chestie plictisitoare si nasoala inventata mai ales pentru scaderea costurilor de catre niste infectii mancatoare de ceapa din tara cea mai aroganta din Europa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, insa, ca o regula, tractiunea spate e aia adevarata. Aia care-ti permite si viteza pe circuit si senzatii tari. Tractiunea fata e o chestie plictisitoare si nasoala

Ei hai. Nu te cred nici Nurburgring, nici WTCC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca exemplificare:

 

https://www.youtube.com/watch?v=adSq1eAwDcg

 

Oricum, exceptand faptul ca si mie mi se pare mult mai placuta tractiunea spate, asta nu inseamna ca tractiunea fata nu e "adevarata" sau ca nu-ti permite viteza pe circuit si senzatii tari, sau ca e o chestie inventata ca sa fie plictisitoare si nasoala. Astea-s copilarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu n-am zis ca nu poti face o masina cu tractiune fata sa fie rapida.

Ideea e alta, si anume ca tractiunea spate este cea mai buna varianta, adica cea naturala si logica. D-aia a si fost prima aparuta.

 

Cu tractiune spate poti avea masa repartizata egal fara sa fie nevoie sa ai un motor amplasat central.

 

Masinile rapide cu tractiune fata au nevoie de o suspensie foarte rigida.

De fapt mai mult merit sta in ingineria suspensiei si articulatiei decat in tractiunea fata.

Iar ceea ce am zis se aplica la majoritatea masinilor cu tractiune fata.

 

Nu degeaba masinile sport sunt cu tractiune spate sau tractiune integrala.

 

Ceea ce nu-mi place in primul rand la tractiunea fata e ca la demaraj greutatea se lasa pe spate (ceea ce e logic) si rotile fata isi pierd aderenta. Se iroseste astfel multa putere. Si cum poti limita chestia asta? Pui o suspensie foarte dura si masina devine foarte obositoare. Sau nu faci nimic (asa cum se intampla in majoritatea cazurilor) si creezi niste masini nasoale.

Edited by Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu s vreo autoritate in domeniu, insa niciodata nu mi s a parit logit sa ai tractiunea pe rotile care vireaza.

 

Sigur, la o masina cu putere mica sau medie, probabil nu conteaza foarte mult, insa sa ai tractiune fata pe 500 de cai spre exemplu, probabil ca esti din stalp in stalp, probabil din acest rezon nu exista supercaruri cu tractiune fata.

 

Tractiunea fata cred ca are in vedere in primul rand costurile reduse si economia de combustibil, piese mai putine, greutate redusa, pret mai mic al masinii, etc., nu sportivitatea.

 

Chiar, sunt curios care este limita de putere la care o masina tractiune fata poate fi condusa in conditii normale.

 

Nu mai spun la ce stres ar fi supuse elementele directiei, la o masina foarte puternica si cu tractiune doar fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, nu prea pot sa nu va dau dreptate amandurora cu ultimele posturi. Cu o mica corectura, daca mi se permite, si anume ca pentru aderenta buna la plecare e mai buna o suspensie mai moale, in dauna evidenta a manevrabilitatii. Pole, regula de 3 simpla spunea ca limita manevrabilitatii e undeva in jur de 220 de cai, asta inainte de aparitia diferentialelor controlate electronic. Acum, cu putin torquesteer, se pot tine in frau si 300 de cai. Renault fac niste sasiuri cu tractiune fata foarte bune, de asta am si dat exemplul. Nu stiu daca va mira, dar toate astea fiind spuse, prefer oricand o masina cu tractiune spate si motor fata uneia cu tractiune fata sau 4x4, asa cum, pentru joaca, prefer un I6 sau V aspirat unui motor turbo. Insa e foarte greu sa storci putere dintr-un motor aspirat si sa mentii fiabilitatea la un nivel rezonabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca spui asta pe vwforum o sa fii contrazis imediat de puristii cu O3 rs si alte idiotenii de acest gen. Tractiunea spate este doar pt BMW si MB, masini mult mai proaste decat Audi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, nu prea pot sa nu va dau dreptate amandurora cu ultimele posturi. Cu o mica corectura, daca mi se permite, si anume ca pentru aderenta buna la plecare e mai buna o suspensie mai moale, in dauna evidenta a manevrabilitatii. 

 

Pai si atunci cum explici ca toate masinile normale cu tractiune fata fac aceeasi chestie cand pleci tare de pe loc, si anume se lasa pe spate, fata pierde aderenta si apare acel scartait de roti impotent. Masina nu demareaza prea tare, dar face mult zgomot pentru nimic.

Tractiunea fata cred ca are in vedere in primul rand costurile reduse si economia de combustibil, piese mai putine, greutate redusa, pret mai mic al masinii, etc., nu sportivitatea.

 

Exact.

E mult mai simplu si mai ieftin sa faci o masina cu tractiune fata decat una cu tractiune spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si atunci cum explici ca toate masinile normale cu tractiune fata fac aceeasi chestie cand pleci tare de pe loc, si anume se lasa pe spate, fata pierde aderenta si apare acel scartait de roti impotent. Masina nu demareaza prea tare, dar face mult zgomot pentru nimic.

Asta e explicatia:

 

Masina asta are recordul de FWD de la noi (10.1). Aventador scoate 10.4.

 

https://www.youtube.com/watch?v=QHVD1qzYR5Y

Share this post


Link to post
Share on other sites

cateii sunt rwd sau awd?

 

Par rwd, da' da as dori si parerea voastra. Sau sunt ca ferrari ff, isi decupleaza fata la viteze mai mari?

 

Is ontopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ZyZ:

 

Fara sa incerc sa par arogant, exemplul tau n-are aproape nici o legatura cu discutia.

 

Masina aia se vede ca merge bine doar in linie dreapta. 

 

Incearca sa mergi mai tare cu ea, s-ar putea sa te rastorni.

La ce roti are pe fata m-as mira sa fie macar usor de parcat. Cu siguranta rotile alea ating peste tot si sunt puse strict pentru aderenta in linie dreapta.

 

Eu vorbeam de masini, nu de mutatii.

Edited by Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe probate, mie îmi scârţâie rotile şi intr-a treia, dacă o forjez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche. 

Mda, asta e un subiect interesant. Uite o lista cu cele mai mari puteri specifice (cai putere/L):

 

http://www.carfolio.com/search/specific/?searchon=so&asp=N&y1=&y2=&num=50

 

cateii sunt rwd sau awd?

 

Par rwd, da' da as dori si parerea voastra. Sau sunt ca ferrari ff, isi decupleaza fata la viteze mai mari?

 

Is ontopic.

 

Bre, ai mei sunt 4x4, dar amandoi au puntea spate intr-o parte.

 

@ZyZ:

 

Fara sa incerc sa par arogant, exemplul tau n-are aproape nici o legatura cu discutia.

 

Masina aia se vede ca merge bine doar in linie dreapta. 

 

Incearca sa mergi mai tare cu ea, s-ar putea sa te rastorni.

La ce roti are pe fata m-as mira sa fie macar usor de parcat. Cu siguranta rotile alea ating peste tot si sunt puse strict pentru aderenta in linie dreapta.

 

Eu vorbeam de masini, nu de mutatii.

 

Stiu, am si specificat mai sus ca pentru o plecare buna se aplica setup-ul asta. In lumea reala se adopta suspensii rigide, cum am si eu de altfel. Si ai vazut ce aderenta precare am. Bine, a mea nu patineaza intr-a 3-a (Domi :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.