Jump to content
raekwon

Second-hand: BMW Seria 5 E39

Recommended Posts

Misto articolul. Personal, mi-a placut foarte mult e39 cand a aparut.

Si in prezent, consider ca este o masina frumoasa dupa atatia ani.

 

Aritcolul preluat de aici: http://www.auto-bild.ro/second-hand/second-hand-bmw-seria-5-e39-iata-tot-ce-trebuie-sa-stii-36188.html

 

Unul dintre redactorii Auto Bild este la a doua Seria 5 E39 in trei ani. Pentru ca lumea nu stie cât de bune sunt aceste masini, pretul lor este foarte mic.
 
Asa cum spunea cineva, din experienta inveti cel mai bine. Si pentru ca am avut experiente pozitive cu BMW Seria 5 E39 (1995-2004) in ultimii trei ani, am decis sa mai cumpar unul. Recunosc: am devenit fan al acestei masini. In anul 2010 am gasit un 523iA in stare foarte buna, cu numai 118.000 km si am decis sa il cumpar.
Pretul sau in anul 1997 a fost de 75.000 de marci. La finalul anului 2010, masina a costat numai 4.400 de euro. In urmatorii trei ani am parcurs 50.000 km. Probleme grave? Niciuna. Doar o bieleta, placute de frâna, amortizoare si arcuri noi (unul s-a rupt in iarna lui 2012). Totusi, elemente care sunt in mod curent afectate de uzura. In rest, am schimbat uleiul, am facut reviziile anuale si cam atât.
In vara anului trecut a trebuit sa trec testul inspectiei periodice, iar angajatul TUV mi-a zis: „Mai merge 100.000 km fara problemeâ€. Recent, intr-o dimineata de februarie, la un dealer de second-hand, am descoperit o masina aproape identica cu a mea, doar ca este mai noua cu trei ani si are un pret de 4.990 de euro. Din curiozitate am mers la dealer.
Prima impresie? Foarte pozitiva. Limuzina bavareza are o vopsea care se prezinta in conditii impecabile, cu mici ciupituri in partea din fata de la pietrele de pe drum. Cum este masina echipata? Foarte corect: cutie  automata, climatizare automata, trapa electrica. Dar modelul E39 cu facelift ofera mult mai mult. Modelul cu facelift al Seriei 5 a aparut pe piata in anul 2000 si a adus, printre altele, modificari de design. Stopurile sunt redesenate, la fel ca si farurile, iar pentru ca s-au comandat faruri cu xenon, exista si un sistem automat de spalare a farurilor. Insa aceasta Seria 5 este si mai bine echipata: alarma, oglinzi cu efect antiorbire, senzori de ploaie, senzori de parcare in fata si in spate. Exista chiar si un telefon Siemens integrat, i­nsa acesta nu mai functioneaza.
Pentru cine vrea totusi asa ceva in masina poate comanda un set de reparatie, care pe eBay costa circa 50 de euro.  Foarte util e si volanul multifunctional cu control pentru majoritatea functiilor, pilot automat si comanda care muta climatizarea pe modul de recirculatie. Ce lipseste? Poate scaune incalzite, dar acestea se pot monta si aftermarket pentru circa 200 de euro. Ce nu lipseste? Dinamica. La prima masina, motorul e de 2,5 litri si dezvolta 170 CP, dar la cea mai noua, aceeasi putere e oferita de unul de 2,2 litri. Performantele dinamice sunt comparabile, dar consumul e mai bun pentru masina mai noua. Media acestuia se situeaza in jurul a 8,5 l/100 km, ceea ce e foarte bine pentru o limuzina de 1,6 tone cu motor pe benzina. Deci, totul e bine? Nu tot: telefonul nu functioneaza, exista un zgomot de la puntea fata, iar o oglinda electrica refuza sa se miste. Se mai poate negocia? „Bineinteles, insa nu mai putem sa oferim garantieâ€, spune vânzatorul. “La un pret bun o cumpar pe locâ€, zic eu. Ne-am inteles in final pentru 4.050 de euro, care e un pret foarte bun pentru o noua experienta alaturi de E39.
 
Exemplu concret
Masina testata a fost initial cumparata si utilizata de Autoritatea Fiscala din Hamburg. De altfel, este o masina foarte buna pentru a sta in spate. De aceea, culoarea exterioara albastru inchis foarte serioasa si interiorul inchis la culoare au si fost alese. Acest 520iA a fost inscris in circulatie pentru prima data in februarie 2001 si este un model cu facelift (din 9/1999). La un an dupa aceea a ajuns in posesia unei persoane private, care se pare ca a avut foarte multa grija de el, pâna in ziua de azi, când masina are 13 ani, iar kilometrajul arata o valoare aproape incredibil de mica pentru o astfel de masina: 116.500 km.
Proba conducerii 
Ce se aude de la trenul de rulare? La acest aspect trebuie avuta atentie mereu pentru ca este o problema tipica pentru BMW. Când ridicam masina pe elevator, problema este clara. Bieleta de pe partea dreapta are un joc considerabil si necesita inlocuire imediata. La circa 1.500 rpm, fluxul de putere are usoare intreruperi si pe tester apare o eroare ce sugereaza probleme la unul din senzori. Este insa bine ca acesta nu e scump. In rest? Toate comenzile din bord functioneaza fara probleme, iar cutia automata este surprinzator de fluenta si in stare foarte buna la inspectia vizuala.
Parerea noastra Cumparati acum! Problemele au fost minore si reparatiile simple. Urmatoarea inspectie tehnica va fi trecuta fara probleme. Pentru o astfel de limuzina cu motor cu sase cilindri suma de 4.050 de euro este prea mica.
 
Asta nu ne-a placut
Pe versiunea E39 nu exista deloc rugina (cu exceptia hayonului de la versiunile Touring). In rest, aceasta apare doar in zona lovita de o piatra, dar doar dupa mult timp. Unul din  dezavantajele  acestui model e trenul de rulare, care are foarte multe componente, iar in timp, ele vor necesita inlocuire. Daca se ajunge acolo, in general, apar zgomote care te atentioneaza. Piese noi mai rezistente sunt oferite de diversi producatori, precum Lemforder sau Mayle. In cazuri rare se i­ntâmpla ca sistemul de asistare al frânei sa cedeze, când pedala va fi din ce in ce mai greu  de apasat. In unele cazuri, datorita frunzelor ce blocheaza scurgerile, se aduna apa sub compartimentul filtrului de polen, ce poate duce la oprirea instanta a motorului. Oglinzile retrovizoare se fura des, un set original cu efect antiorbire fiind foarte scump.
 
1. Sticla farurilor se matuieste in timp si blocheaza lumina becurilor. Un far nou original costa circa 350 de euro.
2. Bielete, brate de suspensie, capete de bara: toate se uzeaza repede, dar sunt disponible in versiuni mai rezistente.
3. Servodirectia pierde din lichid, datorita furtunaselor care se uzeaza si se crapa in timp.
4. Uleiul de transmisie rezista pentru totdeauna? Nu chiar! Este recomandata schimbarea lui la 125.000 km.
5. Pixeli morti Este o problema tipica pentru BMW-urile vechi. Ecranul se repara sau se schimba cu totul.
6. Climatizare De multe ori se intâmpla ca butoanele sa nu mai functioneze. Tastatura necesita inlocuire.

post-80-0-19545700-1422194734_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

la e39 se pot schimba doar sticlele farurilor, din cate stiu, nu tre sa cumperi alt far.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum si un far nu costa mult.

Probabil acum sunt si mai ieftine, avand in vedere vechimea masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Si-au pastrat pretul foarte bine pentru ca au cautare.
Un set de faruri facelift costa 400 euro. 
 
Realitatea e ca un E39 in stare buna si cu un motor bun inca e o masina foarte misto.

la e39 se pot schimba doar sticlele farurilor, din cate stiu, nu tre sa cumperi alt far.

 

Doar la prefacelift. La facelift nu se poate.

Edited by Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

las ca mai pui 1500 si ti l vinde ala inapoi

 

lol

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Candva tot o sa-mi dea si banii pe ea. Si simt c-o sa-mi iau alta

Share this post


Link to post
Share on other sites

muhaha.nici macar nu i l a platit.

 

good job similea

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@Simi: Te vad intr-o Honda N Box Slash.

 

pana si google m-a intrebat daca sunt sigur ca am vrut sa caut asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt cateva de adaugat.. - cand o rulezi e in continuare in de, e una, cand o aduci in tara e alta.. apar imediar greierii, daca nu  o tii in garaj se face praf.. 

cum am patit eu cu e34 cand am venit cu el in tara, in 2 ani de stat in fata blocului era pardaf.. 

Edited by DOMI

Share this post


Link to post
Share on other sites

te faci ca nu intelegi.. greierii vin de la drumuri si masina de stat in fata blocului cu tot prafalaul, cacatul de ciori si razuitul masinilor in parcare cu cheia, sau de idioti care nu sunt ins tare sa iasa  = pardaf

da se strica de la stat in fata blocului si nu intr-un garaj. 

in romania si variatiile de temperatura sunt foarte mari, se face praf inclusiv interiorul de la stat pur si simplu. 

IAr o masina cu ceva ani cum e e39, care acum are minim cam cat avea e34 cand l-am cumparat eu e cu atat mai sensibila la treaba asta. 

daca vrei masina dinasta si sa o pastrezi gen impecabila fara garaj in primul rand, e imposibil in ro. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-aÈ™ fi crezut ca o sa spun asta, dar sunt de acord cu domi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NOT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorbesc din experienta proprie.. 

e34, cum am stat in ro 2 ani.. praf s-a facut..in de de mai mergea mult si bine. 

greieri, aspectul exterior interior.. muci tot in 2 ani. 

fara garaj, o masina de varsta aia nu o poti pastra . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu i chiar asa

 

chiar daca se uzeaza mai repede la noi, sunt anumite chestii pe care le poti face chiar daca n ai garaj 

 

de exemplu la noi se murdaresc mult mai repede

 

trebuie facut un exterior o data pe saptamana si un int+ext macar la 2 saptamani.aplici si ceara.o data pe an ii poti face un polish

 

iarna multi idioti umbla cu ele albe de sare saptamani la rand si dupa aia se mira ca rugineste toata

 

de partea mecanica nu mai zic

 

la noi se pun piese aftermarket ieftineala sau sh care n au cum sa tina prea mult

 

se umbla cu ele pana troncane toata si in loc sa schimbi un pivot trebuie schimbata toata articulatia

 

daca ai putin grija de masina nu vad nu stiu ce diferenta enorma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ce se simte pe masina mea de cand tot o alerg pe niste drumuri greu de inchipuit e ceva pe la trapa, de care n-am avut chef sa ma ocup. In rest, vreun brat la articulatii, chestii obisnuite.

 

Iarna nu ies cu ea, din cauza chestiilor enumerate de SLY mai sus. Nu-s genul ala de om care sa faca lucrurile alea, uit si in consecinta o dau deoparte pe perioada iernii. Nu cred ca merita s-o impaturesc in saramura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu mi-as dori mult un e39. Dar ce imi place, prin Germania gasesc la 6500-7000 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu zic ca e39 e o masina proasta.. dar 

frate, de greieri nu scapi. poti sa schimbi cate articulatii vrei.. vorbesc de greierii de interior.. 

 

zgarieturile de cheie, toparlani, parcatori, carucioare de supermarket  nu ies la polish.

rugina la o masina de 14-15 e treaba  sigura, un garaj o mai fereste, in cel mai rau caz mai incetineste procesul. 

 

la varsta aia interiorul se deterioreaza de la simple variatii de temperatura, vara am gasit pielea de pe volan pleznise ca o banana prea coapta.. plasticele alea nu rezista si ele la infinit tot contractandu-se, dilatandu-se etc .. iar un garaj ajuta mult la treaba asta, mai atenueaza din ele.

masinile alea vechi,dar pastrate foarte bine chiar si in germania de la garaj li se trage, nu ca le-a spalat ala de 2 ori pe saptamana sau ca in germania e mai putin praf. 

daca nici eu am bagat bani in masina aia, sa imi fie cu iertare.. .. e extrem de greu de pastrat..  ok, adica foarte placuta optic si la interior.. 

doar asta vroiam sa spun. 

Edited by DOMI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde si ce cazan iei. 

 

Eu la E39 n-am avut greieri absolut deloc.

 

Insa aveam chedere noi, articulatie noua, suspensie noua. 

 

Rugina la E39 e aproape inexistenta. Apare doar rugina de suprafata daca masina sta foarte mult.

 

Partea cu zgarieturile e reala. Nu ai cum sa le tii perfecte daca le lasi in fata blocului. Insa asta se intampla la orice masina, indiferent de vechime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un garaj uscat si cu o temperatura constanta sau relativ constanta, fara lumina exterioara e tot ce-ti trebuie sa tii vechiturile. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgarieturi iti iei si cand o lasi noaptea pe undeva.

 

Si uite asa ai tinut-o degeaba in garaj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa si un meteorit poate sa cada pe garaj. Rau se poate intampla oriunde. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.