Jump to content
Sign in to follow this  
raekwon

BMW X6 M50d

Recommended Posts

Articol preluat din Auto Bild

--

Acum 8 ani, nimeni nu intuia că există loc pe lume pentru un SUV cu siluetă de coupé, care chiar să se conducă precum o mașină sport. Între timp, BMW X6 a ajuns la cea de-a doua generație.
Înainte de revoluția care a început în ultimii ani și care a zdruncinat din temelii clasificarea tradițională a mașinilor în segmente, puțini constructori îndrăzneau să rupă rețetele deja consacrate. Marile schimbări aveau loc cel mult o singură dată într-un deceniu, iar conceptele șocante care încrucișau mai multe clase nu părăseau standurile saloanelor auto. Drept urmare, când BMW a venit în 2007, la Frankfurt, cu Concept X6, puțini au crezut că acesta va evolua imediat într-un model de serie.
Șapte ani mai târziu È™i după mai bine de 260.000 de unități vândute în întreaga lume – o cerere consistentă venind de pe pieÈ›e precum cele din Europa de Est, inclusiv Rusia sau de pe piaÈ›a sud-americană –   BMW a prezentat cea de-a doua generaÈ›ie a lui X6, bazată pe platforma tehnologică a noului X5, lansat la sfârÈ™itul lui 2013. DeÈ™i moÈ™teneÈ™te o parte dintre motorizările predecesorului său, acestea au fost îmbunătățite È™i îmbrăcate într-o maÈ™ină complet nouă, atât la exterior, cât È™i pe dinăuntru. Noul model este mai mare, mai spaÈ›ios È™i mai bine dotat – lista de echipamente opÈ›ionale fiind kilometrică – dar nu depășeÈ™te masa proprie a predecesorului său. ÃŽn funcÈ›ie de suma pe care clientul este dispus să o investească în dotări, noul X6 se poate transforma într-o maÈ™ină parÈ›ial autonomă, fiind capabil să se parcheze singur sau chiar să ruleze autonom în ambuteiajele de pe autostrăzi, la viteze mai mici de 30 km/h. SpaÈ›iul interior a fost extins, în special în spate, unde linia joasă a plafonului nu mai obstrucÈ›ionează dramatic locul pentru cap. ÃŽn plus, standard este oferită o banchetă clasică, cu trei locuri – însă poate fi configurată È™i o soluÈ›ie pentru doi pasageri.
Dincolo de linia mai coborâtă a plafonului, habitaclul noului BMW X6 este similar cu cel al fratelui său mai practic, X5. Din perspectiva celui de la volan, planșa de bord și panourile portierelor sunt identice, singura diferență vizibilă fiind la baza consolei centrale, unde tunelul median este mărginit de flancuri mai înalte, îmbrăcate în piele. În funcție de preferințe, interiorul poate fi garnisit cu multă piele și Alcantara – chiar și plafonul sau planșa de bord putând fi îmbrăcate în aceste materiale – plus alte inserții metalice sau din material lemnos. Finisajele sunt fără cusur, iar plasticele lăsate la vedere arată și se simt impecabil. Organizarea consolei centrale păstrează ergonomia specifică modelelor bavareze, cu comenzi clare, iar familiarul iDrive impresionează prin organizarea intuitivă și prin răspunsul la comenzi.
Gama de motorizări cuprinde în prezent trei propulsoare, urmând ca anul viitor să fie introduse încă două unități, pentru un total de cinci. Modelul testat de noi este cel mai puternic diesel din gamă, care încă impresionează prin complexitatea tehnologică: trei turbosuflante secvențiale pun presiune pe un șase-în-linie de 3,0 litri, ajutându-l să dezvolte 381 CP și 740 Nm! Această configurație inedită face ca acest propulsor să respire adânc pe o plajă largă de turație, având resurse până la 5.500 rpm – în timp ce majoritatea motoarelor diesel își pierd suflul abrupt dincolo de 4.500 rpm. Și sunetul celor șase cilindri este neobișnuit pentru un consumator de motorină, acesta răspândind un murmur grav în habitaclu, care se transformă într-un mârâit de V8 atunci când este selectat modul Sport de la comutatorul Driving Experience Control. Chiar dacă este o amplificare artificială, prin aportul sistemului audio, experiența finală este cât se poate de reală: mașina asta te poate face să tremuri.
Deși cele 2,2 tone sugerează o inerție pe măsură, X6 M50d este ca o balerină în corp de boxer. Anvelopele de 275 mm și, respectiv, 315 mm care încalță jantele opționale de 20 de inchi refuză cu îndârjire să rupă aderența, iar stabilitatea pe viraje este de-a dreptul halucinantă. Trenul de rulare adaptiv cu bare stabilizatoare active (opțiune de 3.473 de euro) elimină complet ruliul în modul Sport, iar direcția sport variabilă completează caracterul perfect previzibil la limită.
Cu 381 CP transmiși la toate cele patru roți, 0-100 km/h se întâmplă în 5,2 secunde, iar în primii metri ai plecării pur și simplu nu poți desprinde capul de pe tetiere. Și totuși, oricât de impresionantă ar fi această versiune, nu putem evita întrebarea: care este rostul unui X6 pe această lume? Ei bine, niciunul, dar asta nu contează în ochii altor sute de mii de clienți care îl vor cumpăra. Și îi înțelegem perfect, pentru că și noi ne-am molipsit.
 
Motor L6, triturbo-diesel, cilindree 2993 cmc • Putere maximă 381 CP/4000-4400 rpm • Cuplu maxim 740 Nm/2000-3000 rpm • Transmisie: integrală, cutie automată cu 8 trepte •
Dimensiuni: L/l/h 4909/1989/11702 mm • Ampatament: 2933 mm •
Portbagaj 580-1525 litri • Performanțe: 0-100 km/h 5,2 sec • Viteză maximă 250 km/h • Consum mediu 6,6 l/100 km • Emisii CO2 174 g/km • Preț (euro cu TVA): de la 92.628

post-80-0-11460600-1425810671_thumb.jpg

post-80-0-64531500-1425810674_thumb.jpg

post-80-0-51732200-1425810678_thumb.jpg

post-80-0-82268300-1425810681_thumb.jpg

post-80-0-86617100-1425810687_thumb.jpg

post-80-0-47828900-1425810691_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi place culoarea si cum arata din perspectiva spate. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu suport ceasurile alea digitale de nici o culoare. Spatele mi se pare mai reusit la primul model, in rest am mai spus, motorul e genial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@laur,

 

au o optiune vintage, sa-ti retrofiteze:

 

1942%20WC56%20Command%20Car%2081547109%2

Share this post


Link to post
Share on other sites

misto ceasurile alea, e tare ca daca se strica ceva la ele, pe langa ca probabil costa cat un Polo second hand, ramai si fara nici o informatie.

 

bine, mie imi plac :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand eram mic ma chinuiam sa vad prin geam cat baga la ora

 

Astia de acum nu mai au privilegiul asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astia de acum habar n-au. Nici nu ies din casa. 

 

PS. Astia de la Bugatti pregatesc un vitezometru gradat pana la 500kmh, pentru viitorul model. 

Edited by Scufi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.