Jump to content
Sign in to follow this  
raekwon

BMW a produs 10 milioane BMW Seria 3 Sedan

Recommended Posts

http://bmwblog.ro/2015/09/09/bmw-a-produs-10-milioane-bmw-seria-3-sedan/

 

Modelul BMW Seria 3 Sedan cu numărul 10 milioane a părăsit linia de producţie la uzina BMW Group din München. Automobilul aniversar este cel mai recent reper din cei 40 de ani de istorie de succes a gamei BMW Seria 3. Până în prezent, BMW Group a produs peste 14 milioane de automobile din această gamă, mai mult de jumătate dintre acestea fiind BMW Seria 3 Sedan. Producţia noului BMW Seria 3 Sedan a fost lansată recent, în luna iulie a acestui an. Automobilul-reper 10 milioane este un model BMW 320d în nuanţă Imperial Blue.
 
Hermann Bohrer, directorul uzinei BMW Group din München, a comentat: “Povestea de succes a gamei BMW Seria 3 a început aici, la uzina din München, iar acum a atins un punct culminant foarte special. Faptul că acest automobil-reper a fost produs la uzina noastră este o onoare deosebită pentru noi ÅŸi mă face să fiu foarte mândru de echipa meaâ€. Fiind singura facilitate care a produs toate cele ÅŸase generaÅ£ii BMW Seria 3, uzina BMW Group din München este privită drept lider al tuturor celorlalte facilităţi care produc această gamă de modele. Pentru a îndeplini numeroasele cerinÅ£e ale diferitelor generaÅ£ii, uzina a trebuit să facă faţă noilor provocări apărute de fiecare dată. Modernizarea constantă ÅŸi îmbunătăţirea sistemelor de producÅ£ie au însemnat că, în prezent, clienÅ£ii dispun de o multitudine de variante de model ÅŸi de opÅ£iuni de echipamente ÅŸi îşi pot personaliza automobilele aproape integral în funcÅ£ie de preferinÅ£ele lor.
 
În prezent, uzina BMW Group din München produce 1.000 de automobile pe zi, jumătate dintre acestea fiind BMW Seria 3. Pentru a face faţă cererii ridicate, această gamă de modele este produsă şi la uzinele din Regensburg (Germania), Rosslyn (Africa de Sud) şi Tiexi (China).
 
O poveste de succes începe
 
În 1970, dezvoltatorii BMW Group au început activitatea la o nouă gamă de modele care ulterior avea să devină cel mai de succes BMW. Până în prezent, fiecare nouă generaţie BMW Seria 3 a îndeplinit în mod constant aceleaşi cerinţe, combinând versatilitatea cotidiană cu designul contemporan şi experienţa condusului sportiv. După cinci ani de dezvoltare, producţia acestui bestseller internaţional a fost începută în iunie 1975. După doar câţiva ani, primele variante au fost şi ele adăugate în gamă. Cu fiecare generaţie nouă, BMW Seria 3 a fost lider şi s-a impus ca un avangardist al clasei sale.

post-80-0-41896500-1441808780_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 pe zi ?  :huh: in ... mea, is la plic instant? pui apa peste continut si iese un seria 3 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In vremurile bune si Dacia scotea aproape 400 de unitati pe zi. Deci 1000 pentru o firma care are livrari in toata lumea este o cifra modesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea e asa, hai s-o gandim inainte s-o debitam.

 

Dacia e la categoria electrocasnice chinezesti, in timp ce BMW e la produse de lux.

 

Care-i pretul mediu al unei masini care iese dintr-o fabrica Dacia si care-i pretul mediu al unei serii 3?

 

In afara de asta, aici e vorba de masini configurate ca lumea, n culori, dotari etc.

Logan-ul ce optiuni are? Pe alea oricum le fac la misto, da-le-n sloboz.

 

Sa vinzi 10 milioane de unitati ale unui produs care are un pret mediu de ~ 30 000 euro e smecherie maxima. Cifra modesta? Manca-ti-as talentul tau.

Edited by Bogdan
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

las o n fasole manole,cu Dacia

 

n ai cum să faci comparații.pai Dacia 1300-1310 etc erau niște cutii de conserve prinse în niște șuruburi.căruțe pe roți.nici loganele actuale nu sunt mult mai elaborate

 

ce proces tehnologic?

 

e ca și cum ai compara timpul de preparare al unei mămăligi cu brânză față de un miel la cuptor

 

să fim seriosi

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai chiar asa, cum zice ciupa si sly, ce cacat dacia logan, ca la aia e totul stas in ... mea, ikea gen, cred ca sunt maxim 3 optiuni mari si late, fata de bmw unde ai zeci de combinatii, interior cel putin, nu mai zic de optiuni de confort etc

 

aia ar trebui sa scoata milionu' pe zi la cata tehnologie si diversitate ofera dacia.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati sariti ca stiuca la musca. 

 

Cititi bine, se refera la al 10.000.000 sedan, din toata seria de productie incepand cu ... calului a primului seria 3.

 

The ten millionth BMW 3 Series Sedan has rolled off the production lines at BMW Group Plant Munich. The landmark vehicle is the latest milestone in the 40-year success story of the BMW 3 Series. So far the BMW Group has produced more than

14 million cars of this model series, more than half of them BMW 3 Series Sedans.

 

Partea cu 1000 unitati pe zi este la totalul de masini, nu doar seria 3. LOL. 

 

Aiurea comparatia cu Dacia, liga e diferita. Oricum se vinde mai bine decat ele, chiar daca sunt de 5 ori mai scumpe. Un seria 3, este chel la 30.000 Euro. 


------

 

Desi nu ii suport, grupul VAG a vandut in 6 luni: "Volkswagen sold 5.04 million vehicles from January through June of 2015" si target-ul pentru 2018 este sa depaseasca 10 milioane, aproape atins in 2014.

 

Comparat cu grupul BMW, care a avut putin peste 2.2 milioane vandute in 2014.

 

Si ca sa fie o comparatie si mai nisata (inca nu gasesc date cu productia totala de A4) VW Golf, produs din 1974 pana in 2006 a fost vandut in peste 26.000.000 unitati. 

 

Mercedes C a atins 10.000.000 in 24 august 2013. Zbingo. Audi A4 a atins 10.000.000 in 2011. Nu gasesc informatii despre tipul de caroserie. 

 

The 10 millionth Audi A4 sedan has just rolled off the production line in Ingolstadt, Germany. (28 Oct 2011)

Edited by Scufi

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Partea cu 1000 unitati pe zi este la totalul de masini, nu doar seria 3. LOL. 

 

 

 

pai cu atat mai miez, pentru ca iti dai seama ce-i acolo, ca si comenzi ? o nebunie intreaga.. unu vrea seria 5, altu seria 3, sau 1, sau 6, sau 7, sau M, sau x3, sau x5, x6, x1, GT, coupe, sedan, break, cabrio... o dementa, in plus, o gramada de optiuni pe care le pot alege clientii, interior, exterior, motorizari, chestii-socoteli, numai la jante cred ca ai vreo 20 de variante... ... mea, e altceva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai asa, ca BMW nu produce jante. Sunt facute prin subcontractori ca si multe piese de altfel. Productia mai nou este mult automata si independenta de atingerea oamenilor. Personalul cu maini intervine doar unde este nevoie de verificat produsul robotilor, unde robotii nu sunt fezabili din cauza costurilor si alte cateva posturi.

 

Sudura se face automat, vopsirea la fel. 

 

Per total, 1000 de bucati pe zi este o cifra conservativ-decenta daca ma pot exprima asa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

in ... mea, captain obvious, evident ca se face automat, ca nu imi inchipuiam vreun Hans care sudeaza niste lonjeroane de bemve, insa, argumentul sta drept, intrucat ma referam la varietate, asa cum am aratat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte se sudau. Se pune masina pe tipar si se sudeaza.

 

Si acum se face acest lucru la masinile de serie mica (supercar), desi nu prin sudura. Ci prin lipire. 

 

E varietate, ca la orice alt constructor de masini nu e nimic spectaculos. 

 

Plus ca partea cu al tzaspelea milion este mai mult de reclama. Preferam sa aud ca au crescut calitatea pieselor fata de modelul precedent. Si asta valabil pentru toti bulangii de producatori care mai nou fac teste pe cumparatori si nu inainte sa le lanseze.

Edited by Scufi

Share this post


Link to post
Share on other sites

am impresia ca nu ne intelegem, insa o pun pe seama consumului de alcool (in ceea ce ma priveste).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles ce ai zis tu, nu e problema. Dar ti-am zis ca nu mi se pare spectaculos. E un lucru firesc, daca ai un renume si ai si oferta diversificata. 

Edited by Scufi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai asa, ca BMW nu produce jante. Sunt facute prin subcontractori ca si multe piese de altfel. Productia mai nou este mult automata si independenta de atingerea oamenilor. Personalul cu maini intervine doar unde este nevoie de verificat produsul robotilor, unde robotii nu sunt fezabili din cauza costurilor si alte cateva posturi.

 

Sudura se face automat, vopsirea la fel. 

 

Per total, 1000 de bucati pe zi este o cifra conservativ-decenta daca ma pot exprima asa. 

Nu e chiar asa.

Asamblarea finala e facuta de oameni.

Nici sudura nu e facuta 100% de roboti, Inca exista locuri in care robotii nu pot ajunge, tot felul de poziti nasoale. Sunt putine, insa exista.

Interiorul cine crezi ca-l monteaza? Doar nu robotii. Si atatea piese.

Treaba robotizata e pe partea de caroserie. Acolo e totul asamblat, sudat, vopsit. Insa lucreaza mii de oameni intr-o fabrica d-asta. Nu e ca si cum o fabrica d-asta e ca o imprimanta. Apesi pe buton, alternativ iti bagi si un deget in cur daca te cheama MAS, si astepti sa iasa cascarabeta.

Stai asa, ca BMW nu produce jante. Sunt facute prin subcontractori ca si multe piese de altfel. Productia mai nou este mult automata si independenta de atingerea oamenilor. Personalul cu maini intervine doar unde este nevoie de verificat produsul robotilor, unde robotii nu sunt fezabili din cauza costurilor si alte cateva posturi.

 

Sudura se face automat, vopsirea la fel. 

 

Per total, 1000 de bucati pe zi este o cifra conservativ-decenta daca ma pot exprima asa. 

E o pulaaaa.

 

Sa operezi un colos d-asta de fabrica e mare smecherie. 

 

Aia de la Dacia daca aveau atatea masini de facut in atatea configuratii ar fi scos masini echipate aiurea.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toata caroseria la F30 este sudata 100% robotic. 

 

Cum am spus, oamenii intervin in locurile in care (momentan) este prea scump sa creezi un robot, si aici ma refer la pozitiile de asamblare continue. Dar si aici, multe repere sunt montate cu ajutorul robotilor (capote, usi, bord, scaune) 


Parbrizul si luneta nici macar nu mai intra in circuitul uman. Este 100% robotizat. 

 

Tot trenul de rulare este asezat de body in white prin suprapunere apoi vine gigel si strange suruburile in capul flanselor de la amortizoare. 

Edited by Scufi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montate cu ajutorul robotilor = sustinute de niste brate robotizate in timp ce tehnicienii le asambleaza. Deci robot e mult spus.

 

Plm, eu cred ca realizezi ca am vazut si eu filmarile alea cu fabricatia diverselor BMW-uri, nu imi curge scuipatul din gura pe tastatura.

 

Scrii de parca suntem din Burkina Faso.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scufi,ai jicnit 'telijența Ciupanească. Cere-ti ertare asap!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu suntem, dar omul este scump, nu lucreaza repede si cu aceeasi repetabilitate. Pana si noul seria 7 stiu ca partea de caroserie este ansamblata 100% robotizat.

 

 

Este posibil ca bordul sa fie iarasi montat automat.

Stiu ca la Rolls Royce era asa, dar ala este dintr-o singura bucata de magneziu. Doar acesoriile erau montate ulterior de catre oameni.  

 

Later edit. La noul X6 este procedeul clasic. Se pune pe pozitie si vine un gigel de strange 6 suruburi. 

Edited by Scufi

Share this post


Link to post
Share on other sites

bine, nu stiu de ce m-am lasat atras in dezbaterea asta, ca la baza, ma doare in ... de cum se asambleaza bmw-urile, ca si pe tine de altfel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi plac exercitiile de gandire.

 

Ciups, stii bine la ce m-am referit. In comparatie cu VAG, 1000 unitati pe zi este o nimica toata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu suntem, dar omul este scump, nu lucreaza repede si cu aceeasi repetabilitate.

Partea cu scump e cea mai importanta. Robotul ia mai putine pauze, e mult mai productiv, nu trebuie sa-i dai asistenta sociala, daca se strica il repari, adica nu-i platesti daune daca se mutileaza la locul de munca etc.

 

Daca ai observat, oamenii aia care lucreaza pe asamblare sunt foarte eficienti pentru ca fac acelasi lucru aproape la nesfarsit. Au cate o operatiune simpla de facut de n ori zilnic.

Totul tine de rentabiliatate.

Imi plac exercitiile de gandire.

Pentru MAS: Ca o laba a creierului.

 

Ciups, stii bine la ce m-am referit. In comparatie cu VAG, 1000 unitati pe zi este o nimica toata.

VAG e cam ca orcii aia din Gundabad. Foarte productivi, dar au fetele alea pocite, scuipa cand vorbesc, nu par prea bine realizati. Facuti la numar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia de la Dacia daca aveau atatea masini de facut in atatea configuratii ar fi scos masini echipate aiurea.

Asta s-a si intamplat prin '95-'96 (erai inca mic). Cererea de masini era foarte mare. Se dadeau 500-1000 de marci pentru o berlina cu "zambetul lui Iliescu". Pe platforma la Mioveni se lucra in 3 schimburi si toate sectiile de subansamble erau in aceeasi locatie (motoare, cablaje, cutii de viteze, etc). Nimic automatizat. Imi aduc aminte cand am intrat odata in uzina si era o linie pentru conducte de frana crosetau la ele manual.

 

Evident ca nu compar nici marcile si nici productiile. 400 unitati pe zi au fost intr-o perioada de varf pentru Dacia iar ca dotari optionale nu se poate face comparatie. La inceputul anilor '90 aveam oglinzi electrice heliomate la E21 pe cand la Logan nu stiu daca s-au pus pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.