raekwon 157 Report post Posted September 22, 2015 Tare e faza asta: Peter Mock, directorul unui grup european care militează pentru calitatea aerului, a sesizat o serie de diferenÈ›e majore între emisiile europene È™i americane ale modelelor Volkswagen Passat, Volkswagen Jetta È™i BMW X5. .. După test, rezultatele au arătat cifre îngrijorătoare. â€Am fost de-a dreptul sideraÈ›i când am văzut totul. Am fost È™ocaÈ›iâ€, a declarat John German, care susÈ›ine că Jetta a depășit emisiile cu 15 până la 35 de ori, iar Passat cu 5 până la 20 de ori. BMW X5 a scăpat cu faÈ›a curată. .. ÃŽn mijlocul acestui incendiu devastator pentru reputaÈ›ia gigantului Volkswagen, puÈ›ini se întreabă care a fost scânteia de la care s-a aprins totul. Spre mirarea tuturor, mecanismul complex de păcălire a testelor EPA a fost descoperit din întâmplare, de un organism independent, preocupat de calitatea aerului. Un banal test de emisii a descoperit problema Peter Mock, directorul unui grup european care militează pentru calitatea aerului, a sesizat o serie de diferenÈ›e majore între emisiile europene È™i americane ale modelelor Volkswagen Passat, Volkswagen Jetta È™i BMW X5. Prin urmare, Mock È™i-a dorit un test cu versiunile din Statele Unite, chiar pe teren american. Mock a apelat la ajutorul omologului său de peste Ocean, John German, liderul Consiliului InternaÈ›ional pentru Transportul Ecologic. Acesta susÈ›ine că nu avea nici un motiv pentru a fi suspicios, crezând că testul va fi unul oarecare. De fapt, German își dorea să demonstreze că dieselurile cu consum redus, pot avea È™i emisii scăzute, adică exact ce promitea È™i Volkswagen. Cu ajutorul Universității West Virginia, John German a instalat în portbagajul maÈ™inilor de test un aparat portabil de măsurare a emisiilor. Cu instrumentul ataÈ™at È›evii de eÈ™apament, testarea vehiculelor s-a defășurat pe un traseu între Seattle È™i San Diego. German È™i echipa sa nu puteau È™ti cum a măsluit Volkswagen testele de emisii, însă exista un exemplu anterior, în care camioanele erau echipate cu dispozitive care puteau elibera gradual din ce în ce mai multe emisii de oxizi de azot, chiar dacă vehiculul rula cu o viteză constantă. Bazându-se pe acest exemplu, German È™i echipa sa au decis să parcurgă o distanță mare, de 2100 de kilometri, suficient de concludentă. După test, rezultatele au arătat cifre îngrijorătoare. â€Am fost de-a dreptul sideraÈ›i când am văzut totul. Am fost È™ocaÈ›iâ€, a declarat John German, care susÈ›ine că Jetta a depășit emisiile cu 15 până la 35 de ori, iar Passat cu 5 până la 20 de ori. BMW X5 a scăpat cu faÈ›a curată. Volkswagen recunoaÈ™te abia după ce este strâns cu uÈ™a de către EPA ÃŽn urma acestei constatări, AgenÈ›ia de Mediu din Statele Unite a deschis o investigaÈ›ie în mai 2014, iar discuÈ›iile cu Volkswagen au durat câteva luni. ÃŽn tot acest timp, constructorul a încercat să reproducă testele desfășurate de John German È™i Universitatea West Virginia. După un timp, Volkswagen a declarat că a identificat problema È™i a găsit o soluÈ›ie. A urmat un recall al celor aproape 500.000 de maÈ™ini în decembrie 2014, scopul fiind acela de a ajusta software-ul dieselurilor. Chiar È™i aÈ™a, organismele de testare din California, recunoscute pentru stricteÈ›e, au continuat să testeze maÈ™inile È™i după ce a început rechemarea în service. OrganizaÈ›ia bănuia să soluÈ›ia VW nu va rezolva problema. Și aÈ™a a fost. Datele agenÈ›iei californiene au fost oferite celor de la VW È™i EPA în data de 8 iulie. ÃŽn tot acest timp, EPA refuza să certifice versiunile 2016 ale modelelor Volkswagen din SUA până când constructorul nu va rezolva problema. Inginerii Volkswagen au continuat să ofere soluÈ›ii, însă ele au fost considerate nesatisfăcătoare, iar modelele nu au primit certificarea. Abia atunci, strânÈ™i cu uÈ™a, cei de la Volkswagen au recunoscut că au instalat un sistem capabil să păcălească sistemul de testare EPA. Mecanismul prin care VW a păcălit testele EPA ÃŽn mijlocul acestui scandal, toată lumea încearcă să înÈ›elegă cum a reuÈ™it Volkswagen să păcălească organismul internaÈ›ional. Emisiile de oxizi de azot sunt create atunci când temperatura È™i presiunea ating valori înalte în timpul combustiei. Emisiile sunt în general mai mari atunci când combustia ridicată È™i rapidă, sporind astfel eficienÈ›a, adică un consum redus. Cu alte cuvinte, dacă calibrezi motorul pentru un ciclu de combustie eficient, cu consum redus, emisiile de oxid de azot vor fi mai mari. Pentru a reduce nivelul lor, constructorii au recurs la tot felul de soluÈ›ii, de la filtre de particule, la catalizatoare cu uree. Volkswagen în schimb, a preferat să instaleze un software care să detecteze un ciclu de testare EPA È™i să ruleze o hartă economică a sistemului ECU, cu o putere limitată a motorului. Teste EPA care aplicau eticheta â€Cleanâ€, doar motoarelor capabile să ofere È™i un consum redus, È™i emisii extrem de scăzute. Ipoteza care ar putea rezolva problemele presupune rularea hărÈ›ii economice în permanență de către sistemul ECU (sistemul de management al motorului). Asta ar duce la o economie de carburant scăzută È™i la reducerea puterii motorului pentru vehiculele deja existente pe piață. http://www.automarket.ro/stiri/cum-s-a-descoperit-ca-volkswagen-frauda-testele-de-emisii-din-statele-unite-66103.html -- LE: "Volkswagen nu tolerează niciun fel de violare a legilor. Prioritatea maximă a managementului Volkswagen rămâne recâştigarea încrederii pierdute ÅŸi limitarea daunelor cauzate clienÅ£ilor noÅŸtri", se încheie comunicatul oficial al grupului german. Scandalul emisiilor Volkswagen se extinde oficial în toată lumea. Constructorul german a anunÅ£at printr-un comunicat de presă că 11 milioane de maÅŸini vândute în toată lumea sunt prevăzute cu software-ul care păcăleÅŸte sistemele de testare a emisiilor ÅŸi consumului. Este vorba de maÅŸinile care au instalat motorul 2.0 TDI Euro 5. Share this post Link to post Share on other sites
Pole 3728 Report post Posted September 22, 2015 sunt foarte curios cum rezolva problema, mi-e greu sa cred ca se poate rezolva tot din soft, ca solutie definitiva, fara sa afecteze fialbilitatea motorului si asa mai departe. dar in europa, acele modele sunt conforme cu normele EU ? poate mi-a scapat, dar nu am citit despre asta. bine, plm, astia sunt in grupul vag, deci ar trebui luati la ... si audi, etc. banuiesc. Share this post Link to post Share on other sites
raekwon 157 Report post Posted September 22, 2015 Cica 11 mils de motoare ar fi problema. Si au incercat sa o rezolve prin soft, insa tot nu au reusit. Apoi au recunoscut. Ideea este alta, adica chestia asta s-a premeditat, cu stiinta bossilor din top management, nu ca a uitat cine stie ce dorel sa puna vro siguranta in bord. Iar motoarele sunt facute de ei nu cum s-a intamplat la alti producatori, sa fie problema cu nu stiu ce piesa pe care nu ei au dezvotat-o (Toyota - cu airbag-urile Takata). Deci mizeria este mare. Vad ca vineri se schimba actualul CEO. Cica problema se rezolva in 2 chestii, aditivi adblue care scad noxele sau scaderea puterii motoarelor. Probabil or sa mearga pe varianta nr.2, care cred ca este mai ieftina. O limiteaza din soft si gata. Cei de VAG, in ultima vreme, urmareau profitul si mai putin tehnologia. Share this post Link to post Share on other sites
Pole 3728 Report post Posted September 22, 2015 pai si stai putin, in momentul de fata sunt clienti care au cumparat o masina pe care nu o pot folosi practic, intrucat nu respecta normele de poluare. iar daca le limiteaza puterea, pai nu este in regula, clientul a cumparat o masina de 170 de cai sa zicem, de ce ar accepta sa i se ciunteasca masina ? nu e ce a cumparat, a fost si el la randul lui, pacalit. cred ca vor fi foarte multe procese, vor da multi in judecata vw. aia cu adblue este o ineptie... ps: ce bine ca traim in reomania si aici cu 50 de lei spaga la itp, poti circula pe magheru si cu un camion DAC din ala din 1970 care practic scoate delfini transati pe teava de esapament si copii cancerosi. cred ca daca ar fi la fel de stricti si la noi, ar scadea traficul cu 80%. am vazut zilele trecute un opel sau ceva de genul, care facea perdea de fum si la relant ca era la semafori, gen camuflaj, prima impresie a fost ca intru in ceva dimensiune nedescoperita, apoi am vazut stopurile de frana. Share this post Link to post Share on other sites
blue 1124 Report post Posted September 22, 2015 mie-mi place mult passatu' nou. Share this post Link to post Share on other sites
jeezy 318 Report post Posted September 22, 2015 mie-mi place mult passatu' nou. Arata bine, masiv, inspre seria 5. Share this post Link to post Share on other sites
F&F 1632 Report post Posted September 22, 2015 Băi chiar, care-i faza cu adblue? Share this post Link to post Share on other sites
Scufi 1567 Report post Posted September 22, 2015 (edited) La design nu e urat. Si nici ala Alltrack. Problema este ca pleaca de la 22.000 chel cu 1.4. Varianta cheala, dar cu motorizarea cea mai puternica este 40.000. Cine rahat sanatos sa fie, sa dea atatia bani pe un Passat, cand un Mazda 6 cu toate optiunile este 35.000. Edited September 22, 2015 by Rimaru Ion Share this post Link to post Share on other sites
Pole 3728 Report post Posted September 22, 2015 care ma, asta ? ca o ... sifilitica arata, fara sa vreau sa-i fac vreun compliment... http://www.autoblog.com/2015/09/21/2016-volkswagen-passat-redesign/ 1 Share this post Link to post Share on other sites
SLY 2045 Report post Posted September 22, 2015 Arata bine, masiv, inspre seria 5. arata bine.și exterior și interior la break poate puteau găsi o formă puțin mai fluidă spre spate,da probabil au urmărit spațiul interior foarte reușit per total Share this post Link to post Share on other sites
F&F 1632 Report post Posted September 22, 2015 Cică în 2010 alfa Romeo a acuzat ca Audi falsifica rezultatele testelor de emisii din SUA, la ceva a3. seful Alfa Romeo, Harald Wester, a acuzat voalat intr-un interviu Audi ca falsifica datele legate de emisiile modelelor sale. Intrebat care este motivul pentru care Alfa Romeo Giulietta nu reuseste emisii precum cele ale lui Audi A3 1.6 TDI (99 grame CO2/km), Wester a raspuns numind aceste cifre "miraculoase, magice si extraterestre". Share this post Link to post Share on other sites
raekwon 157 Report post Posted September 22, 2015 @rares - si raspunsul celor de la Audi era ca ei au ajuns la un progres tehnologic ce justifica acele cifre. Passatul asta nou, B9 parca, este oribil. Si costa cat un BMW, daca pui optiuni pe el. Acum VAG o sa si-o ia in bot cu toate motoarele puse pe Skoda, Seat, VW, Audi... Share this post Link to post Share on other sites
DOMI 35 Report post Posted September 22, 2015 (edited) pasat-ul nou mi se pare fix ca un espero cu leduri.. si sa nu uitam ca cel putin norma de co2, nu vorbesc de nox sau altele, aia vine din consum direct, deci s-a mintit grav si la consum, si nu in conditii reale, care oricum e diferit, ci in alea de test sigur nici consumul declarat nu iese.. plm motor de 2l sa ai sub 100 g /co2.. si ca sa nu zic ca e celasi rahat de motor de 10 ani incoace.. nimic nou la el dar tot trecea... e4 e5... cred ca de aia nici mazda nu a lansat dieselul asta miracol euro 6 fara catalizator in state.. ei ziceau ca forsa imbunatateasca performanta pentru consumatorul american.. acolo se vinde doar modelul de 2l165 cp si 2.5 l benzina 192 de cai.. Edited September 22, 2015 by DOMI Share this post Link to post Share on other sites
Bogdan 2023 Report post Posted September 22, 2015 Nu stiu de ce, insa ma doare in cur de scandalul asta. + ma cac pe americani. 1 Share this post Link to post Share on other sites
DOMI 35 Report post Posted September 22, 2015 plm a rasuflat public ce se stia de mult.. ca producatorii mint cu nerusinare si ca normele de poluare sunt o abureala pentru care platim la greu.. Share this post Link to post Share on other sites
blue 1124 Report post Posted September 22, 2015 Nu stiu de ce, insa ma doare in cur de scandalul asta. + ma cac pe americani. da, si asta, si mie-mi place passatu' nou. Share this post Link to post Share on other sites
jeezy 318 Report post Posted September 23, 2015 arata bine.și exterior și interior la break poate puteau găsi o formă puțin mai fluidă spre spate,da probabil au urmărit spațiul interior foarte reușit per total Am vazut si break si personal imi place. E ca la GT-urile BMW, hate it or love it. Share this post Link to post Share on other sites
umbrella 933 Report post Posted September 23, 2015 Lol daca e ala postat de pole... e frumos zici ca-i bar As face o bauta trantind paharul de tejghea Daca te pui la volan zici ca esti barman Share this post Link to post Share on other sites
Pole 3728 Report post Posted September 24, 2015 cica si bmw http://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/actiunile-bmw-au-scazut-cu-9-3-in-urma-unor-informatii-privind-depasirea-limitelor-de-emisii-poluante-14467996 Share this post Link to post Share on other sites
MAS 267 Report post Posted September 24, 2015 Am putea vedea ceva faliment. Sa nu ne mire daca o sa vedem VAG produs de chinezi sau indieni Share this post Link to post Share on other sites
Pole 3728 Report post Posted September 24, 2015 o sa vedem o .... 1 Share this post Link to post Share on other sites
DOMI 35 Report post Posted September 24, 2015 si bmw a intrat la apa, e un articol in autobild, au testat un x3 2.0D si astia zic ca la NOx depaseste de 11 ori standardul. Actiunile au cazut cu vreo 8% Share this post Link to post Share on other sites
jeleu 245 Report post Posted September 24, 2015 O sa piarda ceva dar nu o sa se intample nimic grav, peste ceva timp lumea o sa uite de scandal si totul o sa fie roz si frumos. Au de unde pierde, profit de 10 miliarde Euro pe 2014, cam ii doare la banana. Share this post Link to post Share on other sites
SLY 2045 Report post Posted September 24, 2015 ăstea s manevre mai scad acțiunile,vin unii și le cumpăra mai ieftin,după care cresc iar frecție. Share this post Link to post Share on other sites
Pole 3728 Report post Posted September 24, 2015 aia de la bmw au dat replica si cica nu e nimic adevarat, sa le suga pulile, ceva de genul asta When contacted for a point of view, BMW said: “There is no function to recognize emissions testing cycles at BMW. All emissions systems remain active outside the testing cycles.†Share this post Link to post Share on other sites