Jump to content
Cici86

Revizie cutie automata

Recommended Posts

Salut. 

M-am gandit sa deschis un nou topic,despre cutiile automate,sa ne spunem parerile despre intretinerea lor.

Masina mea: e90 (320d)(163cp. 2000cm)an2007,are o revizie la cutia de viteze la 125.000km iar in prezent are 182.000km si vreau ca in luna martie( nu prea circul cu ea pe vremea asta) sa-i mai fac o revizie.

Voi reveni cu pareri dupa ce voi termina"operatiunea".

Puteti lasa parerile si sfaturile voastre,pentru cei care inca nu au facut revizia si nu prea stiu cum si unde sa mearga pentru o revizie facuta ca la carte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin revizie cutie te referi la schimbare ulei si filtru ulei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa ce ii schimbi uleiul, foarte probabil sa inceapa sa faca figuri daca e uzata cutia, eu a trebuit dupa schimbul de ulei sa o reconditionez total, adica schimbat totul in ea, discuri, chestii socoteli. in cazul meu, patina. Bine, apoi e misto ca e ca noua dar toata treaba te duce undeva la 6000 de lei. Asa caaaa, daca merge, las-o asa mai bine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa ce ii schimbi uleiul, foarte probabil sa inceapa sa faca figuri daca e uzata cutia, eu a trebuit dupa schimbul de ulei sa o reconditionez total, adica schimbat totul in ea, discuri, chestii socoteli. in cazul meu, patina. Bine, apoi e misto ca e ca noua dar toata treaba te duce undeva la 6000 de lei. Asa caaaa, daca merge, las-o asa mai bine :)

Dar stiu ca cei de la ZF recomanda revizia la intervale de 80-120.000km

P.S Schimba perfect cutia,tocmai de aceea vreau sa-i fac din nou revizia,sa nu intampin alte probleme costisitoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai din ce spui s-a mai facut odata schimbul, de daca cutia e in  mintile ei cand faci revizia, foarte putin probabil sa ai vreo problema dupa. 

multi ajung cu cutia in pioneze, fac revizia sperand ca se va repara cumva..  si apoi zic ca de acolo s-a stricat.. 

uleiul nou nu repara nimic, doar previne.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt pieton, masina este la mecanic din cauza convertizorului.

Convertizor nou 7100 lei, apoi baie ulei cutie, ulei si filtru.

Insa dupa ce vor demonta baia de ulei de la cutie se va vedea daca trebuie schimbat ceva in cutie (daca, convertizorul defect a apucat sa bage ceva span in cutie)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu unde citisem ca astea noi ZF Aut8 ar fi mai fiabile si fara probleme.

Oricum, la cealalta masina, am intrebat la MHS daca sa fac schimbul, in conditiile in care ajunsesem cu ea la 85000 iar recomandarea a fost sa NU, deoarece ulterior au avut diverse probleme cu ele in sensul ca smuceau...etc.

Parca la ZF pe site spune ca daca conduci sportiv, sa schimbi in tervalul 85000 - 120000 si daca nu la 150000.

Ma rog, acum nu mai gasesc articolul respectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

recomandarea oficiala ZF si la alea vechi in 6 trepte si astea noi a ramas aceasi  intre 80-120 k km in functie de regimul de mers.. 

BMW mananca kkt cu lifetime, la ei lifetime e ceva gen cam garantia aia de 2 ani/100k km care o dau...  

Edited by DOMI

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai din ce spui s-a mai facut odata schimbul, de daca cutia e in  mintile ei cand faci revizia, foarte putin probabil sa ai vreo problema dupa. 

multi ajung cu cutia in pioneze, fac revizia sperand ca se va repara cumva..  si apoi zic ca de acolo s-a stricat.. 

uleiul nou nu repara nimic, doar previne.  

Pai da,dar a fost la 125.000km prima revizie facuta. Ar cam trebui sa urmeze a doua.!

 

 

Parca la ZF pe site spune ca daca conduci sportiv, sa schimbi in tervalul 85000 - 120000 si daca nu la 150000.

 

Nu conduc sportiv,bine nici ca pensionarii nu merg,dar eu citisem doar acest interval :80.000-120.000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca merge bine cutia mai bine nu umbla la ea.

Si cum facem cu sfatul producatorului ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca merge bine cutia mai bine nu umbla la ea.

 

Ceva de genul asta mi-au zis si cei de la MHS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am avut numai automate de vreo 7 ani incoace si la toate am schimbat uleiul la 60k, ca si 80 mi se parea mult. .

la bmw am facut vreo 3 schimburi, am facut si la saab doar  un schimb,dar ala l-am tinut doar un an..  la mazda inca nu am facut, ca am doar vreo 35k km cu ea deabia,  nici nu ma intereseaza ce zic aia la reprezentanta, cand se fac 60k fac si la ea. ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te lua dupa ce spune BMW referitor la lifetime, ca notiunea lor de lifetime este diferita de ceea ce intelegem noi prin lifetime :)

 

Pentru cutia ta, GA6HP19Z, producatorul recomanda schimbarea uleiului la un interval cuprins intre 80.000 - 120.000 Km (in functie de stilul de condus), dar nu mai mult de 8 ani.

 

In documentul acesta gasesti recomandarea ZF in ceea ce priveste intervalul de schimb al uleiului, precum si procedura de schimbare.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ulei se recomanda pentru cutia mea automata? E60 530d / 2004, 160 kW.

Mi s-a spus doar ATF Dexron II, dar ce marca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt multe, cel mai usor in ro gasesti Motul Multi ATF, era vreo 40-50 roni/L 

porti merge pe site la diversi producatori si ai oilchooser, zice si de automata.. ve zi pe site la MOTUL, Castrol ETC.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ulei se recomanda pentru cutia mea automata? E60 530d / 2004, 160 kW.

Mi s-a spus doar ATF Dexron II, dar ce marca?

In nici un caz nu e bun ATF Dexron II la 6hp.

Ulei ZF Lifeguard 6 iti trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan, asta-i baia care imi trebuie?

Zice "filtru ulei inclus", filtrul este ala cu galben?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da.

Da.

Vezi sa nu fie vreo ieftineala. Pune o baie Filtran. Alea ieftine sunt proaste, greu de etansat si casante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In nici un caz nu e bun ATF Dexron II la 6hp.

Ulei ZF Lifeguard 6 iti trebuie.

In cutia mea cati L de ulei intra? 6 sau 9,5 ?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

9.5 daca au pompa de flush sa il scoata pe tot. Putin probabil, sunt vreo 2 in toata Romania.. 

Altfel 6-7l mai bine iei 7 sa fii sigur.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisa-m-as pe pompele alea de flush. Atata timp cat procedura recomandata de ZF nu include si nici nu mentioneaza asa ceva, mai da-le-n sloboz sa le bata de pompe.

 

De ani de zile aceleasi tampenii pe subiectul asta, la fel si in alte cazuri.

 

Exact ca si porcaria aia cu schimbarea uleiului de motor pe la joja, prin vacuum.

Prea multa informatie poate insemna ceva mai rau decat lipsa ei.

Edited by Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

bre Bogdan, mie cand mi-ai schimbat uleiul etc la cutie, mi-ai pus din asta zf pe barosaneala ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.