Jump to content
Cristian-R

Fost E46 320D actual E46 330D

Recommended Posts

 

Dar acuma umblu de vreo 8 luni cu un Focus cam din aceasi generatie cu E46, sau e posibil sa fie cu E90 ca nu se pupa la ani, dar are pachet sport ST corespondent cu unul de M de pe E46, jante 18, bara fata spate, praguri, eleron, volan, schimbator, scaune etc.

Si motor de 1.6  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina sau fumegatoarea cum o alint are motorul de 204cp. Cand s-a facut swap-ul masina donatoare avea cutie automata care in final a crapat. S-a recurs la schimbarea acesteia cu una manuala in 6 trepte, blocant quafie, volanta intarita si ambreaj de kevlar. Au mai urmat dupa conversie: intercooler marit cu tubulatura de aluminiu si racorduri de silicon, 2 ventilatoare montate deasupra intercooler-ului comandate electronic, discuri zimmerman perforate si ventilate cu placute ate ceramice. Inainte ca masina s-a fie resoftata s-a instalat o evacuare goala (stil m3) goala de la mediana in colo. Rezultatul final fiind urmatorul: 270 si aproximativ 600 de nm la 40 de grade celsius. La o temperatura de 10-15 grade celsius masina dezvolta cu aproximativ 15cp mai mult. Upgrade-uri care vor urma in viitor sunt: bara spate oem de m3 si aripi spate de m3. Din pacate cu rotile de vara (bbs chr 19x265 spate si 19x235 fata) freaca in aripile spate :(.


Porecla de fumegatoare i-a venit dupa ce a fost schimbata cutia de viteze. Noi am pornit masina fara sa scoate de pe vin cutia automata, moment in care masina a intrat in limp mode. Am mers cu masina aproximativ 400 de km in limp mode. Rezultatul dyno cu masina in limp mode a fost de aproximativ 130cp. Dupa ce i s-a scos limp mode-ul si s-a facut o noua tura de dyno masina a umplu hala de la complete chip cu fum:)) Si de aici i-a ramas porecla de fumegatoare. In momentul de fata masina nu da deloc fum :D


Si un mic sound check al fumegatorii : 

Edited by tradov22
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde iti faci servisul la masina in Cluj?

 

Am stat 13 ani in Cluj, din 96 pana in 2009, cunosteam cam tot ce insemna servis BMW pe vremea aia.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde iti faci servisul la masina in Cluj?

 

Am stat 13 ani in Cluj, din 96 pana in 2009, cunosteam cam tot ce insemna servis BMW pe vremea aia.

 

318ci pentru partea de mecanică îl duc la dej, in rest ma ocup eu de ea in limita posibilitatilor. Am un prieten care lucrează la un service acolo È™i are foarte multă grijă de maÈ™ină. Cât despre fumegatoare singurul service pe care l-a văzut a fost când s-a schimbat motorul È™i cutia. ÃŽn rest toate intervenÈ›iile mecanice au fost făcute de către  Cristian-R. Efectiv serviceul a pus trenul de rulare pe È™asiu. Dar am fost complet dezamăgit de ei. Au crapat carcasa de la cutia de viteze (a necesitat sudare după), ne-au spus că ambreajul nu se potriveÈ™te(chiar daca cutia cu ambreaj si volanta au venit tot de pe un e46 330d), mi-au spus ca prezoanele care prind volanta sunt prea scurte (prezoane pe care eu le-am dat jos de pe un e46 330d 204cp), au strans cu pistol pneumatic suruburile de la planetare (suruburi care dupa au fost taiate si cumparate unele noi, in jur de 200 de lei..)  

 

PS: tot ce tine de partea electrica a facut Cristian iar kenbobo s-a ocupat de tot ce tine de codare si pornirea efectiva a masinii.

 

Edited by tradov22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar MAS are cateodata figuri in capul.

 

Te pui cu MAS?

Mimișor? :flowers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca esti in echipa cu BoBo n-ai nevoie de ajutor :) spor la modificari !

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

multa munca, eu sunt uimit cum mai au unii nervi de asa ceva.. 

bravo. 

pe de alta parte, daca tot zici ca vrei sa discuti pe tehnic, ti-au dat vreo explicatie la diferenta aia mare de putere de la temperatura exterioara ? poate mai trebuie umblat la intercooler ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

multa munca, eu sunt uimit cum mai au unii nervi de asa ceva.. 

bravo. 

pe de alta parte, daca tot zici ca vrei sa discuti pe tehnic, ti-au dat vreo explicatie la diferenta aia mare de putere de la temperatura exterioara ? poate mai trebuie umblat la intercooler ?

Ce-i drept, poate si din comoditate nu m-am aplecat asupra acestei probleme, si am luat de bună explicația că doar din cauza temperaturilor ridicate masina s-a oprit la cei 270 cp. Din câte am citit eu cu modificările actuale (fără injectoare si turbină de 535) se pot scoate fără fum in jur de 300cp. Dacă iau in calcul că pe un LSD se pierd in jur de 20cp ajung undeva pe la 290 cp, cea ce eu consider, pentru momentul actual suficient. Mai important acum mi se pare ca trenul de rulare să fie corect si mai ales si sasiul să fie intărit să nu ma pomenesc ca se crapă subframe-ul. Cu sigurantă odată ce masina va fi pe roți va urma o nouă sesiune de upgrade la motor. Vom vedea cu ce incepem. Domi să stii că unde este pasiune nu mai este loc de nervi. Când simt că mă enervez pe lucrare stau 2 - 3 zile fără să fac nimic si apoi iar mă apucă dorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puțin offtopic.

Mi se pare ca motorul m57 de 3 litri a câștigat, pe vremea lui, 4 ani la rând, premiul pt cel mai bun motor diesel în categoria 2,5 - 3 litri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt convins că de asta a luat simi 530d, nu fiindcă i-a plăcut culoarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puțin offtopic.

Mi se pare ca motorul m57 de 3 litri a câștigat, pe vremea lui, 4 ani la rând, premiul pt cel mai bun motor diesel în categoria 2,5 - 3 litri.

 

https://www.facebook.com/4Tuning.ro/videos/vb.152606184055/10154589479129056/?type=2&theater

P.S. Imi cer scuze de offtopic.

Edited by mimima

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma refeream la faptul ca ce buleli se dau prin service, de care ai mentionat cateva deja, cand depinzi mult de altii.

Daca ai garaj cu tot ce trebuie si faci tu cu mana ta  e alta poveste. 

Edited by DOMI

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit ai facut si aici topic :D

 

 

Legat de pierderea de putere, in momentul respectiv (cand a fost pusa masina pe dyno) motorul avea lipsa si vasco-cuplajul, practic masina statea pe dyno, alergata pe dyno pana la 180-190 fara nici un pic de racire.

 

Aeroterma pe care o avea Dragos nu facea fata si nu a mai pornit-o deloc.

 

Dupa multe cautari sa vedem de ce trece de 100 de grade motorul in trafic si functiona corect in mers, am descoperit ca defapt el avea din fabrica vasco-cuplaj dar pana la Cristi s-a pierdut pe drum.

 

Acum, masina va functiona corect din toate punctele de vedere: vasco-cuplajul e la locul lui + cele 2 electroventilatoare suplimentare.


Unde iti faci servisul la masina in Cluj?

 

Am stat 13 ani in Cluj, din 96 pana in 2009, cunosteam cam tot ce insemna servis BMW pe vremea aia.

 

Masina mea de exemplu nu prea vede numai un servis din Dej, unde lucrez eu cu un prieten si garajul lui Cristi, unde mesteresc eu, Cristi si Tudor (tradov22).

 

 

 

@tradov22

 

Vezi ca ai uitat sa specifici ca masina are downpipe, egr off, legat de suspensie acelasi setup ca la noi: H&R Sport 35/20 cu amortizoare Bilstein B4 M Tech si probabil peste ceva timp va urma AccuAir :D

Edited by Kenbobo

Share this post


Link to post
Share on other sites

De departe toate motoarele de <<2L>> de la bmw, indiferent din ce ani de productie si combustibili au fost mult mai slabe fata de concurentze.

2.0d 136cp a fost departe rau de 1.9Tdi de 131cp

2.0d de 163 fata de 2.0tdi de 170 cp

2litri a fost la ani lumina de 2litri de pe calibra si vectra, degeaba aveau cam aceeasi cp.

Singurul motor luat in seama de la bmw a fost M57, care le a dat multora planurile peste cap.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

da bre,asa e.bmw a fost permanent un fel de cenusareasa la capitolul 2 litri,rasnitele grupului vagin si imitatiile nereusite ale celor de la opel au spart norma

 

noroc cu motoarele in 6 si v8 urile ca i au mai scos din foame

 

apropo,vaginul cand a descoperit injectia commonrail ca nu mi mai amintesc?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi se pare deloc un etalon al fiabilitatii motoarele VAG, fie 1.9, fie 2.0, au o gramada de probleme si alea. Si asta vad de la cunoscuti, mai pe la toti gasesti cate un VAG diesel, doar e masina preferata a romanului.

 

De la injectoare, turbine si volante cazute la km putini pentru niste masini cumparate de noi pana la masini puse pe butuci.

 

Dar ce mai conteaza asta daca masina consuma putin ? lol.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai pe la toti gasesti cate un VAG diesel, doar e masina preferata a romanului.

 

 

Mie mi-a explicat un mecanic ce-mi cauta o presa pt bucse cum bemveu si mercedesu sunt masini de tigani , in schimb in Vw vezi doar oameni cum se cade, nu stiu ce sa zic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi-a explicat un mecanic ce-mi cauta o presa pt bucse cum bemveu si mercedesu sunt masini de tigani , in schimb in Vw vezi doar oameni cum se cade, nu stiu ce sa zic.

Sa i-o trag la mue de fraier. Toti retardatii emit judecati de valoare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

si de cand e opel concurenta lu' bmw ? mai ales gunoiul ala de vectra sau calibra ? nu stiu ce studiu s-a facut si cum s-a stabilit ca motorul de 2 litri de la bmw "indiferent de anul fabricatiei" este inferior si un cacat fata de restul motoarelor de 2l, dar ma sterg la cur cu el, insa cred ca o sa imi scape degetele in gaoz, pentru ca nu exista asa ceva.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rog un moderator sa mute discutiile pe petrolhead de pe topicul omului

 

Rares?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.