Jump to content
MirceaSI

Ford Focus 1.6 Ecoboost + Ford C-max 1.5 tdci

Recommended Posts

Salutare

 

Hai sa incerc sa fac un review , deci Ford Focus 3 Hatchback 1.6 Ecoboost 150 cp initial. 
Optionale dupa cum urmeaza:
- culoare panther Black - negru metalizat:
- jante pe 17';
- computer bord maxi color cu toate functiile si setarile posibile;
- asistenta la plecarea din rampa;

- torque vectoring control - TVC
- sistem start / stop;
- keyless entry and go;
- cutie 6 trepte;
- sistem Sync by Microsoft cu bluetooth , comenzi vocale;
- sistem asistenta 112;
- aux in , USB;
- navigatie - a venit din fabrica cu card doar pt Europa de Vest, Europa de Est inca aproape 600 ron;
- scaune incalzite;
- lumini ambientale la picioare, in compartimentele de depozitare usi, la clapeta deschidere usa din interior, in suportul de pahare;
- comenzi volan;
- pilot automat , limitator de viteza;
- asistenta la schimbarea vitezelor;
- parbriz incalzit;
- oglinzi pliabile electric cu reglaj electric si lumini ambientale exterior;
- sound sistem sony de nota 10 , are subwoofer parca undeva in bord;
- camera de mers inapoi cu linii de ghidare;
- 4 geamuri electrice cu impuls;
- volan , schimbator viteze si frana de mana imbracate in piele;
- plafoniere fata spate cu iluminare LED;
- cotiera fata spate , in spate cu suport pahare;
- banchete spate rabatabile pliabile 2/3;
- senzori lumini / ploaie;
- stopuri / lampa numar spoate LED;
- proiectoare ceata;
- suport ochelari de soare pe plafon;
- oglinda retrovizoare cu auto dimming;
- pornire motor pe buton;
- geamuri spate fumurii;
- pachet crom
- plus o gramada de butoane pe consola centrala...

post-83-0-20217200-1471852616_thumb.jpg

 

Cate ceva despre motor, 1.6 benzita turbo, cu injectie direct, distributie variabila. Un motor foarte reusit, silentios, cu performate foarte bune, foarte elastic, Consumul foarte ok, la stilul meu de condus cel mai mult mi-a aratat in bord un 8.4% in regim mixt, forjat.

 

Acest motor s-a vandut in trei trepte de putere, 150 cp , 160 cp ( pe Mondeo) si 182 cp ( pe Focus si Fiesta ST).

Dupa ceva vreme, am urcat soft-ul de 182 de cai pe masina, neoficial dar la reprezentanta. S-a simtit schimbarea, curba de cuplu si de putere mult mai mare, Desi ambele variante ( 150 si 182 cp dezvoltau 270 Nm in overboost) diferenta era ca la varianta de 182 cp plaja de cuplu si putere era mult mai mare.

Dupa aceasta operatiune a urmat un filtru K&N decicat  

 

Dupa cum spune si clipul, rezultatul teoretic ar fi fost in jur de 200 cp si 300Nm in overboost. Masina se simtea altfel, accelera destul de brutal, in tr1 si 2 iti juca volanul in mana. Ca si idee in unele mici intreceri facute prin trafic, am dat temelie, printre altele, unui passat 2.0 tdi 4 motion, model 2015, bmw 520d f10 x drive. Cel mai mult am atins pe A2 230 km/h dar n-am reusit sa depasesc un e60 525d xdrive. Pana la 200 km/h accelera foarte bine, dupa 200 parca isi pierdea din suflu, deh motor de 1.6

 

Ca si manvrabilitate, se stie ca Focus-ul are cel mai bus sasiu din clasa sa mai ales in combinatie cu TVC-ul.

Din punct de vedere al calitatii, masina a fost foarte OK, materiale de calitate la interior, poliuretan moale pe usi, insonorizare buna, desi era hatchback nu prea se auzeau zgomote de rulare din portbagaj. Sistemul audio foarte reusit, claritate , bass etc. Stia sa faca streaming audio si prin BT. 

Garantie a avut 2 ani fara limita de km. Pe perioada garantiei s-a defectat doar oglinda dreapta care nu se mai rabata corect. S-a schimbat tot sistemul oglinzii. 

Ca si costuri de intretinere, o revizie la Tiriac auto, aprox 600 ron TVA inclus. Intervalul de service 1 an sau 20.000 km.

In Dec 2013 masina m-a costat 19.000 si ceva de euro la care am primit cadou alarma viper si covorase de cauciuc pt iarna.

post-83-0-82680300-1471854892_thumb.jpg

post-83-0-19186300-1471854893_thumb.jpg

post-83-0-53502200-1471854893_thumb.jpg

 

Revin si cu C-Max-ul, 

Edited by MirceaSI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-as cumpara asa ceva oricand. Dar nu cred ca benzina, un diesel normal ca la cum merg eu ca pensionarii, nu e nevoie de mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu mergi ca pensionarii mai bine iti iei benzina, diesel-ul poti sa-l omori..

Focus-ul l-am vandut la 33.000 km dupa 2 ani jumate. Parca imi pare rau ca l-am vandut. Am vrut initial sa iau noul Mondeo dar era relativ scump, aprox 32.000 euro TVA inclus. Am preferat sa ma orientez spre o investitie imobiliara si asa am ajuns iar la BMW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma refer ca nu imi trebuie cai sa alerg. 100 de cai sunt suficienti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei diesel, recomand motorul 1.5 tdci de 120 cp euro 6, il am pe C-Max, este extraordinar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nu, daca mi-as lua, m-as orienta la un 2012, 1,6 diesel hatch varianta titanium. Cam asta ar fi ce mi-as permite, un 7-8k maxim.

 

Sau orice varianta de echipare cu navi si climatronic, daca e mai ieftina cu 1.5k decat titanium, ca de diferenta de bani sa pun un kit ST si niste jante pe 18.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general, masinile de genul asta au foarte multi km, e greu de aflat daca s-a umblat la nr de km, dealerii autorizati nu au centralizata baza de date ca la BMW.

Te sfatuiesc sa cauti o masina cumparata din Ro de la reprezentanta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am eu sursa de unde sa imi iau de dincolo, o caut si un pic atinsa in spate daca tot i-as pune kit de ST, gasesc lejer la 150k km maxim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma refer ca nu imi trebuie cai sa alerg. 100 de cai sunt suficienti.

 

daps. 100% de accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un amic si a luat c max ul asta mai nou cu motorul de 1.5 diesel. L am condus, sincer e lesinat rau motorul..bine, si masina e destul de mare.

Faina masina dar intotdeauna am urat fordurile, mai ales cele din 2000 in sus. Foarte slabe, indiferent de clasa si motoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

slabe in ce sens ? Ca fiabilitate?

si eu ma mut la motor mai mic, nu mai  vad rostul

Cand in ultimii 3 ani  de cate ori travesez Germania  de 2 ori pe an minim si am viteza medie de 70 km/h pe super faimosul autobahn ce kkt sa faci cu mai mult de 120  130  de cai..

 

Si in oras ai intre 8-20 km/h in august cand e toata  lumea in vacanta...

Edited by DOMI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un amic si a luat c max ul asta mai nou cu motorul de 1.5 diesel. L am condus, sincer e lesinat rau motorul..bine, si masina e destul de mare.

Faina masina dar intotdeauna am urat fordurile, mai ales cele din 2000 in sus. Foarte slabe, indiferent de clasa si motoare.

 

Pai am si eu C-max-ul asta nou, 1.5 tdci de 120 de cp. Chiar nu cred ca e lesinat, Am fost in concediu anul trecut cu el, la Sail Amsterdam, i-am dat blana, cea mai mica viteza pe autostrazi 140 km/h prinde si 200...daca ai putina rabdare.

 

Eu sunt super multumit de Ford, raport pret calitate foarte bun, masini fiabile.

Edited by MirceaSI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si acum despre C-max:

post-83-0-27357700-1471954645_thumb.jpg

post-83-0-41418200-1471954645_thumb.jpg

NOUL C-MAX COMPACT TREND 1%2C5 TDCI 120CP.pdf

 

Masina foarte placuta la condus, pozitia soferului e foarte misto, ai tot ce-ti trebuie la indemana, cotiera e foarte bine pozitionata. Motorul nu se aude in habitaclu, insa la viteze mari se aude zgomot de rulare din portbagaj. Chiar am cumparat si lipit in portbagaj sub mochete folie insonorizanta. S-au schimbat lucrurile. Masina este echipare trend si de aceea s-au zgarcit. Are guri de ventilatie si pt locurile din spate.

 

Are SYNC2 fara navigatie, dar e misto, disply cu touch, 2 sloturi de card, un slot usb si aux in, comenzi vocale inclusiv pentru clima, sonorizarea este ok, nu ca cea de Sony dar ok. Mai ok decat in E60-ul meu. 

Ce e misto, sistemul Ford My Key. Ce face? Pai daca ai un adolescent cu permis de conducere, cheia lui poate fi setata ca masina sa nu depaseasca o anumita viteza, spre ex max 100 km/h, cat de tare sa asculte muzica, etc. Destul de inteligent. Cand am cumparat masina am primit cadou alarma Viper si senzori de parcare.

 

In regim mixt masina consuma in jur de 6.2%, la drum lung scoti 5 daca nu sari de 120. 

De cand am masina, am schimbat Led-urile la interior si pozitie ( avea bec cu filament), am montat aparatori noroi fata spate OEM, folie omologata. Acum masina e incaltata cu jantele de la Focus pe 17, Focus-ul s-a vandut fara rotile originale ci doar cu cele de iarna cu jante de tabla.

 

Masina are fix un an de zile acum, am sarit de 31.000 km, multe concedii...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e cam mult 5% daca mergi cu maxim 120? 

 

Am avut si Fiesta 2009 si Focus 2009, cu motorul de 1.6 diesel si pana in 120 scoteam sub 4. Cu Fiesta aia am scos 3.7 pana la Bucuresti, record absolut la orice masina am avut ever. Si erau motoare Euro 4 nu Euro 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e cam mult 5% daca mergi cu maxim 120? 

 

Am avut si Fiesta 2009 si Focus 2009, cu motorul de 1.6 diesel si pana in 120 scoteam sub 4. Cu Fiesta aia am scos 3.7 pana la Bucuresti, record absolut la orice masina am avut ever. Si erau motoare Euro 4 nu Euro 6.

 

PLM, n-am facut niciodata consumul la pompa, atat arata in bord. Oricum, de la Bv la CT imi consuma putin sub jumatate de rezervor, sa zic in jur de 27 litri parca..sper sa nu spun prostii, chiar n-am tinut cont la masina asta cat consuma..

N-o vinzi? :D

 

Nope, ma taie nevasta, e masina ei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu n-am facut la pompa, doar asa ce arata ala in bord si sunt convins ca in realitate e mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o chestie, ambele masini au sistemul eco-mode, un fel de scoring la viteza, consum, schimbarea vitezelor..etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

putin peste 1000 km am facut eu cu pug 308, 1.6 blue hdi sky activ morti, consum la pompa 47.xx litri. 

 

n-am mers mai tare de 125km/h, preponderent autostrada 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg cum puteti sa scoateti consumurile astea.

Eu de la serviciu am o fiesta din 2012, motor 1.4 diesel, vreo 50k de km in bord. In Bucuresti consuma intre 7 si 8.5, iar in afara sub 6 nu prea scade. E adevarat insa ca merg sportiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu te superi pe mine Cosmine, dar mersu asta sportiv uneori inseamna si sa nu stii sa mergi cu masina, sa faci lucruri absolut inutile gen desi poti depasi cu a 3a, bagi a 2a, desi esti in coborare, accelerezi, desi ai cuplu suficient, stai la aspiratie in treapta mica cu motorul turat asteptand sa depasesti. Iti fac pariu ca plecam impreuna, ajungem in acelasi loc aproximativ in acelasi timp, dar cu diferenta mare de consum intre noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ce zici, doar ca nu am avut niciodata interes sa scot vreun consum mic la masina de serviciu fiindca am combustibil la discretie. 

E adevarat ca, spre deosebire de masina personala, pe-asta o brutalizez mult mai mult. Nu sta niciodata sub 2000 de ture (fiindca pana acolo nu se intampla nimic :) ), in oras vede zilnic 4000 de ture, iar in afara de cele mai multe ori stau cu pedala la fund, mai mult de 180 nu prinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La service-ul unde intretin de obicei masinile care nu sunt in garantie, am vazut un f10, 3.0d xdrive cu motorul facut muci, cica i-a crapat pompa de ulei, motorul pachet. Tipul a adus un motor sh din Belgia, ghinionul lui, cica s-a blocat un injector si i-a topit pistonul....

 

Aviz amatorilor de f10, cica e problema bine cunoscuta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.